Kever verkoop in Hasselt

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Kever verkoop in Hasselt

Bericht door rhino »

hallo allemaal,
Ik wou eens vragen of er iemand is die een winkel of een persoon kent die kevers en larven verkoopt in Hasselt.
groetjes denver
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Ik denk dat je weinig kans heb dat je even gauw zo'n iemand vind in een bepaalde plaats.
Vaak worden larven gewoon met de post verzonden ;)

Onder het forum gezocht kan je een bericht plaatsen voor een bepaalde soort mocht je die graag willen.

Heb je al een idee welke soort je wilt en hoe je deze moet verzorgen?
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Bij de meeste dierenwinkels waar ze levend voer zoals krekels en meelwormen verkopen, verkopen ze meestal ook dola's/pachnoda larven als voer. Kost haast niks en meestal zijn die al L3. Anders via de post en op marktplaats.nl is er een dame die ze per post verkoopt.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik heb op het moment ook Pachnoda marginata peregrina imagos te koop viewtopic.php?f=10&t=300
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

ik heb al een terrarium van lengte 50cm breedte 25cm en hoogte 30cm, is dat groot genoeg?
en met welke soort zou ik het best beginnen?
mvg Denver
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

De maten zijn prima, je moet alleen opletten dat je er niet teveel in hebt. 'Beginners soorten' zijn o.a. Pachnoda marginata peregrina en Eudicella smithi bertherandi. Van deze twee soorten weet ik in elk geval dat ze het goed doen.
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

Ik mag pas kevers kweken van mijn ouders als we op vakantie zijn geweest in de Filippijnen. :(
We vertrekken op 22 juli en zijn terug op 2 augustus, dus heb ik een maand de tijd voordat de school begint.
Als jullie willen zal ik foto's meebrengen en plaatsen. :)
mvg Denver
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik ben heel benieuwd Denver!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie