Rozenkevers bij wandelendetakken houden

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Slowburn
L2
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 19:28

Rozenkevers bij wandelendetakken houden

Bericht door Slowburn »

Ik wil dus rozen kevers bij mijn wandelende takken houden.
Heb al op een andere forum gevraagd en dat zou wel willen.

Maar alleen ik heb geen flauw idee hoe je rozenkevers kunt kweken oftewel houden.
Ik kan tot 6cm bosgrond doen
En alle warmte is er en de ruimte.
Henri
L1
Berichten: 38
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 21:16

Bericht door Henri »

Voor de kevers is voldoende hoogte boven- en ondergronds nodig. Bovengronds moeten ze kunnen rondlopen en -klimmen. Ondergronds willen ze zich kunnen verstoppen en eitjes kunnen leggen. 6 Cm. grond is voor de meeste kevers wel minimaal als je wil dat ze gaan leggen. Bovengronds heb je (afhankelijk van de grootte van de kevers) toch ook wel een centimeter of 15 á 20 nodig. Maar met wandelende takken erbij, heb je deze hoogte zeker.

Dicronorhina derbyana oberthuri
Eudicella trilineata interruptefasciata
Mecynorhina polyphemus confluens
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda sinuata flaviventris
Slowburn
L2
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 19:28

Bericht door Slowburn »

Terrarium is 80cm hoog.
Dus dat zal wel hoog genoeg zijn plus nog ruimte genoeg voor de wandelende takken en kevers.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik voorzie ook geen problemen. Je moet wel rekening houden dat wanneer je grote kevers hebt en relatief kleine takken ze elkaar wat kunnen verdrukken. Een Ugandensis soort in combinatie met Carausius morosus zou dus niet werken naar mijn idee.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Slowburn
L2
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 19:28

Bericht door Slowburn »

Dat snap ik de nimfen gaan er dan ook absoluut niet in.
Zijn maar 1 tot 3 cm dan.
En de groteren zijn al iets in de 8 tot 10 cm.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ugandensis zal wel helemaal niet gaan met maar 6 cm grond (minstens 15 cm voor ugandensis), Chlorocala of Pachnoda in extremissen kan nog wel, maar het substraat moet vochtig blijven.
Plaats reactie