Verhuisd!!

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Verhuisd!!

Bericht door ewoud »

Zoals de titel doet vermoeden ben ik verhuisd. Vanuit het koude Groningen, zit ik nu lekker centraal in t land, in Culemborg. Dat betekent dat ik vast bij een aantal keverliefhebbers in de buurt ben komen wonen. Daarom kom ik graag eens buurten bij dees en gene! Lijkt me hartstikke leuk om eens wat lieden uit deze omgeving van het forum te ontmoeten. Iemand in voor een beetje kevertalk onder het genot van een theetje?

Enkele dagen voor de verhuizing ontdekte ik een aantal cocons in de Dynastes granti larvenbakken. Op de dag van de verhuizing bleek ook Megasoma elephas te zijn begonnen met de coconbouw. Oeioei, ik heb met fluwelen touch de bakken op kussens in de verhuiswagen vervoerd, maar het lijkt goed te zijn gegaan!! Spontaan komen ook ineens de smithy's uit de cocon zetten en vervellen de Odontolabis bellicosa larven gezellig gelijktijdig naar L3. Ik denk dat ik vaker moet verhuizen. Da's goed voor de beestjes! Nu hopen dat het nieuwe huis alhier ook de kevers goed zal bevallen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Ewoud,

Nou wil het dat ik dan redelijk in de buurt bij jou woon, dus als je wilt kunnen we wel een keer afspreken.

Pim
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Wat een verhuizing allemaal al niet teweeg brengt! Knap dat je ze toch heel huids hebt weten over te brengen dat hele eind!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gefeliciteerd met je nieuwe huis en woonplaats ! :D Je zit nu vlak bij de beurs van Houten, dat is een goede kever-gekkie ontmoetingsplaats. Man wat zal jij en benauwde rit gehad hebben, wetende dat he beesten achterin de auto staan. Tof dat ze allen heelhuids overgekomen zijn, je moet er niet aan denken dat dat mis gaat. Mocht je tzt tijd hebben om een paar foto's te schieten van het grut dan hou ik me aanbevolen ;-)
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Dankdank. Ja, dat was even spannend. Ik zal eens bekijken hoe dingen zich gaan ontwikkelen. Als ik wat fotografeerbaars heb, zal ik zeker eens wat posten. Nu maar even geen verstoring meer, tot ik het goudbruin van de poppen zie doorschemeren.

Pim: ik zal als het vaarwater wat rustiger is zeker eens contact zoeken en verder is inderdaad de beurs in Houten nu wel heel dichtbij! Fijn!
Plaats reactie