mooie struintocht

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Brian
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 19:36

Bericht door Brian »

Hallo
Laatst gewijzigd door Brian op di 18 aug 2015, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Brian
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 19:36

Bericht door Brian »

Hoe zorgen Julie eigenlijk voer voeding in de winter slaan Julie dan Veel in
Of hallen Julie dat dan nog uit het bos. Want dit is de eerste keer dat ik de winter in zou gaan met mijn kweek :D
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Ik haal ook gewoon humus en wit rot in de winter, er zitten dan veel minder parasieten, duizendpoten etc. in
(wel eitjes, maar die zijn makkelijk om van af te komen). Wel heb ik vaak en voorraadje.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Voor de winter zorg ik altijd voor een voorraadje hoewel ik dan toch nogal eens te kort kom. Ik vind het een rotklus om zakken vol humus te sprokkelen terwijl de laag bevroren is, sneeuw op ligt en na het op temperatuur komen, zeik en zeik nat is. Heb je 1 of 2 bakjes is dit een wat minder groot probleem. Maar als ik alle terrariums en kweekbakken verschoon dan heb ik een afgeladen auto vol vuilniszakken humus nodig. Eer dat dan eens van de grond geschraapt is en beetje voor beetje droog is is de winter zowat voorbij. Je kunt je humus in Open vuilniszakken in bijv de schuur neerzetten totdat je het nodig hebt. Let wel op, humus is een maand of 4 tot 6 bruikbaar als het nog wat klam/nat is. Daarna verliest het steeds meer voedingswaarde en kun je beter nieuw halen. Je larven zullen het heus wel eten maar krijgen te weinig voedzame stoffen binnen.
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Dat is nog eens een mooie achterbankje vol :D :D
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Plaats reactie