Vraag over Cyphonistes vallatus septentrionalis

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Vraag over Cyphonistes vallatus septentrionalis

Bericht door thanh2468 »

Ik kan deze keverlarven te pakken krijgen maar weet niet helemaal zeker hoe ik hem moet verzorgen.

Op de website staat een korte samenvattig:
Substrate- and Air temperature 18-25 °C
Beetles are night active
Beetle food: Banana, Jelly-Honey, fruit
Larva food: Wood-Humus (2:1) or Black Soil
Air damp: 60-80%
Generation duration: 10-11 Months

Ik vroeg me alleen af met hoeveel ik de larven tesamen kan zetten. En hoe groot de uiteindelijke bak moet zijn waar ze in leven.

En ik weet niet of de luchtvochtigheid 60-80% is.

Enkele tips over het substraat zijn ook welkom.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Allereerst zou ik je adviseren om niets te kopen via Coleoptera XXL. Ik heb er alleen maar slechte ervaring mee: Ik kreeg geen reacties op mijn e-mails met vragen, de manier van verpakken van de larven was verkeerd waardoor de larven dood of sterk verzwakt aankwamen, de verkoper heeft nooit zijn excuses aangeboden of de verantwoordelijkheid op zich genomen en ik ben waardeloos gecompenseerd voor de fouten die hij gemaakt heeft. Zijn "service" is ver beneden de maat en onacceptabel gezien het over levende dieren gaat!

Goed, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ga er nooit meer iets bestellen. Mocht je wel interesse hebben, dan heb ik nog een tegoed in zijn webshop voor 15 euro. Gezien ik zelf niets meer bij hem ga kopen heb ik daar niks aan, dus die wil ik je wel verkopen voor 10 euro ;)

Wat de kevers betreft. Het zijn dynastidae, dus in principe kun je Bahamuts caresheet hiervoor volgen: viewtopic.php?f=9&t=322. Uiteraard kun je deze soort op kleinere schaal houden dan een Dynastes of Megasoma, maar de condities van het substraat zal aardig overeenkomen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:oops: Ik moest het soort eerst even googlen :oops: Maar hij is prachtig ! Zo weer wat wat geleerd...
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Dan zoek ik wel verder naar een andere shop die wat betrouwbaarder is.
Plaats reactie