Help mijn kevers kweken

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:o :shock: Zooooooo dat gaat lekker !
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Ik vind het fijn om naar al die foto's te kijken op het forum dus ik dacht er ook maar eens wat te plaatsen. Eerst het vervolg van mijn relaas. In december had ik dus 160 larven die ik in 6 verschillende bakken had gedaan. In een bak had ik wel problemen (te weinig zuurstof, had er geen gaatjes in gedaan) en die larven ben ik nog verloren maar toch enkele weken terug bijna 120 poppen en enkele achtergebleven larven. Zoals reeds vertelt, is de grote meerderheid in de pop gestorven. Gelukkig zijn er nu 5 kevers die besloten hebben om te blijven leven, een tiental zijn gestorven na 1 of 2 dagen. Gelukkig zijn het 2 mannen en 3 vrouwtjes. Er zijn nog een aantal poppen waar ik hoopvol over ben, maar er zullen er zeker nog uitvallen.
Bijlagen
Dit vrouwtje is zo goed als gereed
Dit vrouwtje is zo goed als gereed
Zou deze het halen?
Zou deze het halen?
de overlevers
de overlevers
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Schitterende beestjes en mooie volle hoorn bij de man. Ongelooflijk sneu dat er zoveel uitval is geweest. Je ziet het, het gebeurd ons allemaal zo nu en dan weleens... Maar al met al is het super dat je toch nog een goede kans op een kweek hebt met deze overgebleven imago's. Over het algemeen gaan de imago's niet bij bosjes dood als ze er paar dagen oud zijn. Als er ineens een 10tal sterven gaat er iets niet goed. Hoe is de beluchting en vochtigheid in de bak ? Heb je zwarte stippen op de larven gezien ?
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Sow, dat is inderdaad even balen zeg! Maar zelfs met die 5 kevers kun je een heel eind komen. Een Eudicella vrouwtje legt met wat geluk meer dan 50 eitjes, dus een volgende generatie zal niet zo'n probleem zijn. Het blijft natuurlijk wel heel jammer dat je maar een paar kevers overhoudt om naar te kijken. Succes ermee!
Plaats reactie