flake soil

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Een aantal series gingen redelijk goed, maar had er eentje tussen die naar uitwerpselen stonk en niet zo'n beetje ook. :shock:
Die heb ik dus maar weggedaan.
Ik heb verschillende recepten uitgeprobeerd en dan kan het natuurlijk ook wel eens fout gaan. :D
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Als het zo ruikt dan kan ik er wel inkomen :).

Wanneer spreek je eigenlijk van flake en wanneer van black? Het lijkt me eerder een geleidelijke overgang niet?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Volgens mij is het ook een geleidelijke overgang. Anderen hier hebben wellicht meer ervaring.

Ook heb ik het idee dat het ene flake soil het andere niet is, aangezien er geen standaard recept is. Daarom kunnen er best veel verschillen zijn die niet altijd duidelijk zijn. Bovendien, hoe weet je precies wat er aan voedingsstoffen in een portie flake soil zit? Dat kan je niet zomaar zien, toch?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Iemand ervaring met het maken van flake soil van eiken zaagmeel én beuken zaagmeel? Ik heb gemerkt dat het eerste donkerder wordt dan het tweede. Hebben jullie dit ook?
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Nog niet veel ervaring, maar het leek me dat een beuk eiken mengeling sneller ging dan de eiken en sneller 'donker' werd.
Plaats reactie