Versturen tijdens de wintermaanden

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Robbert
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jul 2013, 23:35

Versturen tijdens de wintermaanden

Bericht door Robbert »

Hoi Iedereen,

Wat is jullie mening/ervaring van het versturen van kevers/larven tijdens de winter maanden? En hoe zorgen jullie dat dit goed verloopt zonder de dieren schade toe te brengen?
Alvast bedankt.

groetjes,

R.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Korte afstanden / verzendtijd zoals in nl zou ik met een heatpack nog wel aandurven. Vanuit belgie naar nl ben je al gauw 3 a 4 dagen bezig is mijn ervaring. Tel daar de kerst drukte bij op.... Nee dat zou ik zelf nu niet meer doen maar wellicht zijn er andere leden die hier een heel andere ervaring en of mening over hebben.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Het hangt een beetje af van de weersomstandigheden. Vandaag is het weer rond de 10C en dat is redelijk warm. Als ze dan een dag of twee onderweg zijn kan het nog zonder heatpack wat mij betreft. Als het rond het vriespunt gaat worden, dan zou ik niet meer zonder heatpack versturen. Als het dan ook nog een dag of 4 onderweg gaat zijn, zou ik het zelfs met heatpack niet meer doen. Momenteel heb ik heatpacks die het 40 uur uithouden en dan zijn ze dus na twee dagen op. Ik weet ook wel dat de pakketjes niet in magazijnen staan waar het vriest, maar ik wil wel dat de dieren levend aankomen. Wat mij betreft hangt het dus af van de temperatuur, de afstand en heatpacks.
Plaats reactie