chlorocala africana africana

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Diana

chlorocala africana africana

Bericht door Diana »

ik heb nog een vraagje over de kevertjes. hoe vaak moet ik in de bak sproeien? moet de grond altijd vochtig zijn of mag het ook af en toe wat droger zijn?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Diana schreef:ik heb nog een vraagje over de kevertjes. hoe vaak moet ik in de bak sproeien? moet de grond altijd vochtig zijn of mag het ook af en toe wat droger zijn?
Hoi Diana,

Als je zorgt dat de laag humus dik genoeg is, bijvoorbeeld 10-15 cm, dan hef je niet veel te sproeien. Het substraat moet vochtig, klam zijn, niet nat. Als het iets droger is is dat niet erg, maar eitjes kunnen dan wel uitdrogen natuurlijk.

Heb jij toevallig de kevers gekocht in de kleine zaal? Bij de verkoper die ook die grote larven had? Dan stond ik naast je toen je deze mooie kevers kocht!

Pim
Diana

Bericht door Diana »

Ja.dat was ik. Mijn laag is een cm of 6.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Als het kan zou ik de laag zeker twee keer zo hoog maken. Dan heb je een grotere kans dat de eitjes uitkomen.

Grappig dat we elkaar gezien hebben!
Diana

Bericht door Diana »

en dat we niet wisten dat we elkaar op het forum zouden gaan spreken. :)
ik zal de laag iets hoger maken. ik las ook ergens dat je cocpeat kon gebruiken omdat de larven daar gewoon van konden eten. alle tips zijn verder welkom.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Diana schreef: ik las ook ergens dat je cocpeat kon gebruiken omdat de larven daar gewoon van konden eten. alle tips zijn verder welkom.
Nope, cocospeat is absoluut niet geschikt voor larven (waar stond dit???). Dit bestaat voornamelijk uit verwerkte cocosvezels en hebben niets nutritiefs voor de larven. Het beste is en blijft bladhumus uit het bos.

Mvg,
Tom
Diana

Bericht door Diana »

ok. dan ga ik morgen weer naar het bos toe.
Plaats reactie