Enkele Vragen ivm "Het Keverhouden"

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
ziggycardon
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 20:34

Enkele Vragen ivm "Het Keverhouden"

Bericht door ziggycardon »

Hallo, ik ben redelijk nieuw in het kever houden en heb toch nog enkele vragen.

1) Ik heb 6 Larven van Trypoxylus dichotomus. Maar sinds enkele dagen zie ik deze in plaats van in het substraat op het substraat zitten. Wat kan hier de reden voor zijn? Voedsel gebrek? Te Droge substraat? Irriterende mijten want ik heb gezien dat ze er enkele hadden.

2) Hoe lang duurt de totale levenscyclus van Trypoxylus dichotomus?
Hoelang zijn ze larve?
Hoelang zijn ze pop?
Hoe lang zijn ze daadwerkelijk kever?

3) en ik ben van plan Rozenkevers te bestellen via http://www.terrariumkoerier.com, heeft iemand er hier nog op besteld en weet die welke soort het precies is dat ze opsturen, want ik hoop persoonlijk op Pachnoda marginata peregrina.

Alvast bedankt ;p
- 5 Trypoxylus dichotomus
- 4 Stephanorrhina Guttata Guttata
- 20 Pachnoda marginata peregrina

Verder nog
6 Terrariums & 7 Aquariums

Kever verlanglijst
- chlorocala africana oertzeni
- Kaakkever soorten
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo Ziggy,

Je had misschien best eerst informatie opgevraagd alvorens larven aan te schaffen (dit is niets persoonlijks hoor, maar slechts een goede en waardevolle tip). Dat ze boven zijn gaan liggen is geen goed teken.

Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

- Luchtgebrek (heb je enkele luchtgaatjes in de deksels van de bakken geboord?)
- Slecht substraat (waar heb je het gehaald? Pesticides? Afval?...)