boom sappen

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Lijkt me voor de hand liggend dat hij jellycup houders bedoelt en beetle jelly,
zeker als je de foto ziet.
Je eigen gras is groener dan je denkt
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

nee er zit een gat in het midden waar de vruchtensappen uit kunnen druppelen een kup houder heb ik ook gemaakt
Bijlagen
foto 5.JPG
foto 4 (1).JPG
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
kelvy

Bericht door kelvy »

volgensmij haal jij nu 2 dingen door elkaar, het zal een jellyhouder geweest zijn die je gezien hebt
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

maakt niet uit ga het toch proberen
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Dit zijn inderdaad jellycuphouders.
"Bloedende" bomen zullen slechts blijven bloeden wanneer ze niet aan stukken zijn gezaagd (daarna droogt het goedje gewoon op). Uit ervaring weet ik dat Vliegende herten zich voornamelijk tegoed doen aan de lekkende sappen van fruitbomen (in mijn regio zijn dat kerselaars).
Sher
L1
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Bericht door Sher »

simonvdr schreef:ik zag op de burs zoon soort stam waar je fruitsappen in kan doen dat de kevers het er uit moeten likken en ik heb het net na gemaakt en dat is het resultaat en daarom vroeg ik dat omdat
Misschien zeg ik iets onzinnigs, maar ik snap dit niet helemaal. Je doet dus fruitsap in een stam?
Fruitsap komt toch uit fruit en niet uit een stam. Waarom zou je dat dan in een stam stoppen. Het lijkt me dat er wel handiger manieren zijn om fruitsap te geven. :?
Kijk, als je zo'n jellycup geeft, dan snap ik dat je die mooier kunt presenteren door hem in een stam te plaatsen, maar dan zit er nog steeds een cupje omheen. Dan raak je niets kwijt en gaat het dus alleen om een decoratief effect.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

@simon
Wat jij wil :lol:
Succes ermee in elk geval, ik log weer uit :D
Je eigen gras is groener dan je denkt
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik begrijp ook niet waarom je specifiek fruitsap giet in een cupje (rechtstreeks sap in de stam gieten zal er gewoon voor zorgen dat het sap door het hout wordt geabsorbeerd en na enige tijd zal dit beginnen stinken/schimmelen) wat vervolgens geplaatst wordt in een boomstam als:

1. de kans groot is dat de kevers het niet zullen eten (fruitsappen zelf bevatten alleen suikers en in mindere mate vezels, sommige concentraatsappen bevatten ook vele conserveermiddelen)
2. het wonder van beetle jellies bestaat of, voor degenen die het iets goedkoper willen aanpakken, gewoon een stuk fruit in/op de stam geplaatst kan worden waarvan men reeds met zekerheid kan zeggen dat ze het wel zullen eten
kelvy

Bericht door kelvy »

hoezo goedkoper Tom, weet jij wat fruit kost, natuurlijk zijn er sommige mensen krijgen wel eens wat :D :D

snap het verband ook niet zo, ik weet dat bert geprobeerd heeft een tak in het voorjaar van de pruimenboom eraf te knippen en het sap op te vangen in een fles, door de tak naar beneden te buigen en er een steen aan te hangen, maar dat was geen succes :lol: :lol:
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

ik vond dit

Voeding
Rozenkevers zijn echte fruitkevers. Je kunt ze allerlei soorten overrijp zoet fruit geven. Bijvoorbeeld banaan, nectarine, appel, perzik etc. Verder kun je nog honing en sla geven.

en heb een bakje honig in de kooi gezet ik kwam terug en er waren 3 kevers aan het eten dus het blijkt dat er in de humus nog 2 kortschildkevers te zitten :P
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Plaats reactie