Mijn eerste nieuwe kevers

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Mijn eerste nieuwe kevers

Bericht door pvweert »

Gister mijn eerste Chlorocala africana africana cocon uitgekomen. Schitterend klein kevertje!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gefeliciteerd ! Mooie diertjes zijn het en ze vervelen nooit... Heb je een foto van de kleine ?
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

heb ze hier ook zitten en het zijn net duracell konijnen die weten niet van stilzitten :lol:
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Gefeliciteerd Paul! Mooie kevertjes zijn het he? Erg genieten....
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

Pim schreef:Mooie kevertjes zijn het he? Erg genieten....
Schitterend, was er al verliefd op toen ik er een aantal in Artis had zien zitten. Nu thuis, onder goede belichting, zie je pas hoe ontzettend mooi ze zijn. lopen er nu twee van rond, waarbij eentje de neiging heeft zichzelf in te graven.
Inderdaad actieve en zichtbare kevers. Ga dit weekend even proberen foto's te maken, het actieve betekent echter wel dat ze niet echt neigen naar stilzitten voor de camera.. :)
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

Bij deze de kevertjes, heb er nu vijf als imago, een was " mislukt" dekschilden onvolgroeid en vervormd. Zie nu rechts van mijn bureau in een bakje naast de spinnen vijf druktemakers over een stronk klimmen.

Afbeelding

correctie, nu zes :)
WinfriedVertommen
L1
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 11:08

Bericht door WinfriedVertommen »

Ze zijn toch mooi hè.
Ik heb zelf 10 larven van de chlorocala africana oertzeni, de blauwe variant zeg maar.
Enkele zitten al in een coccon, dus ik wacht in spanning af op hun uitkomst.
martijn112
L2
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 11 dec 2011, 17:28

Bericht door martijn112 »

Ziet er zeer mooi uit ik kan niet wachten tot die van mij uit komen heb larven van chlorocala africana oertzeni & chlorocala africana africana en van die laaste zitten er net twee in uhn calconetje... dus ik meot nog heel even geduld hebben...
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

martijn112 schreef:dus ik meot nog heel even geduld hebben...
Ik vond het eigenlijk wel snel gaan, begin september L2 gekocht, begin oktober coconnen en half november de eerste kevers.
succes met je kevers, de Oertzeni wil ik overigens binnenkort ook eens erbij hebben, kleuren zijn ook erg mooi.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

De Chlorocala africana africana / oertzeni / smaragdines hebben een hele korte cyclus... Met 6 maanden kan die al rond zijn ! Leuk dat je zo van de diertjes kunt genieten :-)
Plaats reactie