eudicella's verschil

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Omdat die misschien achter lopen omdat zij geen Pim op het forum hebben ???? :lol: :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Sam,

Dat heeft volgens mij heel veel te maken met gewoontes. Ook op dit forum werden een aantal namen gebruikt die al "oud" waren, waarschijnlijk omdat men er aan gewend was. Het is altijd lastig om een nieuwe naam te gebruiken als je net aan die (lastige) latijnse naam gewend bent, toch?

Zelf had ik het ook met bijvoorbeeld Allomyrina dichotoma. Net toen ik er aan gewend was en een paar larven gekocht had bleek de naam veranderd te zijn in Trypoxylus dichotomus. Moest ik ineens wennen aan een andere naam. Lastig. Dat niet iedereen snel op een nieuwe naam overstapt is niet verwonderlijk. Zoals Peter al aangaf is een uitstekende, elk jaar bijgewerkte website om namen te checken http://www.catalogueoflife.org (niet EOL.org). Kort geleden is de classificatie van Eudicella grondig herzien en dat is op die site al helemaal doorgevoerd!

Pim

P.S. De reden dat ik er zo op "gebrand" ben om de juiste namen te gebruiken zal wel te maken hebben met mijn biologische achtergrond. :D
Barbara
L3
Berichten: 141
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 11:28

Bericht door Barbara »

@Pim
Juiste namen zijn ontzettend belangrijk, daar hoef je je niet voor te verontschuldigen.
Maar als ik het goed begrijp heeft Eudicella smithii bertherandi dus gewoon z'n oude naam weer teruggekregen.
Nou ja, dan verander ik de aanduidingen op mijn bakken ook wel weer :D zo'n werk is dat ook weer niet.
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
Plaats reactie