vanalles in verband chlorocala

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

indiaantje schreef:
MFR schreef:Als het de bedoeling is ze vanuit belgie naar nederland te sturen of andersom,,, ik reid regelmatig heen en weer met de trein, van west vlaanderen tot utrecht ;) Dusja, dna ben ik je postbode als de route gunstig is. (via antwerpen-rotterdam)

altyd goed om te weten MFR
Zeg maar Mike :)
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

MFR schreef:Als het de bedoeling is ze vanuit belgie naar nederland te sturen of andersom,,, ik reid regelmatig heen en weer met de trein, van west vlaanderen tot utrecht ;) Dusja, dna ben ik je postbode als de route gunstig is. (via antwerpen-rotterdam)
Als je over Rotterdam rijdt en ik heb iets voor Belgie kan ik jou dus vragen!!!!
Ideaal Mike 8-)
Dat gaan we even onthouden :lol:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
RobS
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 09:51

Bericht door RobS »

Ik heb wel al gehoord van een "grastaxi", nog geen gebruik van gemaakt, rook geen wiet. :D
Nu krijgen we dus een kevertaxi, welke gebruik maakt van de trein.

Groetjes, Rob.
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

voor die taxi kun je de trein ook gebruiken xd, nooit controle op gras en vuurwerk ofzo, enkel soms een hondj op antwerpen centraal. ik doe enkel kevers. dus petra geen probleem ;)
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

had nog een vraagje , waarom graven chlorocala's zich eigentlijk onmiddelijk in als ze uit de cocon komen ? en duurt dit lang voor ze weer boven water komen

thx
mark
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

indiaantje schreef: en duurt dit lang voor ze weer boven water komen
ik denk het niet want ze komen niet in water 8-)

even zonder dollen: een paar dagen kan makkelijk want ze hebben namelijk nog een rustperiode van een paar dagen ;)
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

:D
ok bedankt voor de info Koen , weer wat slimmer geworden ondertussen , bij deze hobby moet je dus echt geduld uitoeffenen en dan heb ik nog wel een gemakkelijke soort om te beginnen

grtz
mark
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

wellicht nog een aanvulling, ter info

ongewervelden mogen verstuurd worden per post, zowel in duitsland als nederland, over belgie ben ik niet zeker. TNT schrijft hierover op de eigen site

Voor de verzending van dieren waarvan verzending is toegestaan geldt nog dat:

* de verpakking geschikt moet zijn voor verzending van de dieren per post;
* bij de terpostbezorging de aandacht van de postmedewerker op de inhoud moet worden gevestigd;
* de verzending geschiedt op risico van de afzender.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Versturen vanuit België is geen enkel probleem zolang de dieren goed worden verpakt + geïsoleerd.
Ik heb misschien meer dan 20 verzendingen uitgevoerd (zelfs naar Japan) en nog nooit is er een probleem opgetreden.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

pvweert schreef: * bij de terpostbezorging de aandacht van de postmedewerker op de inhoud moet worden gevestigd;
Lijkt me niet zo moeilijk, je prikt gaatjes in het pakket en met viltstift schrijf je erop: PAS OP IK BEN GIFTIG EN BIJT GRAAG POSTBODES!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie