vanalles in verband chlorocala

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

vanalles in verband chlorocala

Bericht door indiaantje »

mogen larven of uitgekomen dieren per post worden verzonden ?
wat kost gemiddelt een larve ?
wie kweekt ermee en verkoopt ze Be of Nl ? Nl als ze per post mogen verstuurd worden

voor prijzen mag het altyd via pm

thx
mark
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Officeel mag je geen levende dieren per post verzenden van TNT maar ja je kunt ze heel goed per post verzenden, geen probleem mits ze goed verpakt zijn... Niet doen met extreem lage of hoge temperaturen uiteraard.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Als je verzendt, best ook zo goed mogelijk verpakken (in stevige potjes met luchtgaatjes, omringd door isolatiemateriaal).
Indien de verzending voldoet aan bepaalde voorwaarden, kan je zonder problemen verzenden.

TNT is een privé-transportbedrijf. Het beste blijft met de gewone post verzenden (ook naar het buitenland toe).
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

bedankt voor deze nuttige tips

grtz
mark
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Tnt is de gewone post in nl.. Week of wat geleden hebben ze de post afdeling post nl genoemd en de naam van de pakket dienst is volgens mij nog tnt.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hansje Pansje schreef:Tnt is de gewone post in nl.. Week of wat geleden hebben ze de post afdeling post nl genoemd en de naam van de pakket dienst is volgens mij nog tnt.
Echt? :? Bij ons is het een privéfirma, net zoals ABX, DHL of UPS. Persoonlijk verzend ik niet graag per privé-transportbedrijf, daar je altijd vertraging krijgt door de douane (ik heb destijds zelf voor ABX gewerkt en de douane bezorgde altijd last op allerlei leveringen).
Gebruikersavatar
Titus
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 11:50

Bericht door Titus »

Als je een pakje uit het buitenland laat komen (bvb Z-O Azië)
dan is het niet zelden dat het langer duurt
bij de (Belgische) douane dan het versturen van het pakje zelf...

Hopeloos frustrerend.
Laatst gewijzigd door Titus op ma 08 aug 2011, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
An inordinate fondness of beetles.
kelvy

Bericht door kelvy »

Het is zelfs verboden om levende beesten met de post te versturen.

Wat de belgiese douane betrefdt patrick, nemen ze zulke pakjes in beslag en wat nog meer moet nog blijken.

Het antwoord van de post en douane is er bestaan speciale transporten hiervoor.

Dus conclusie, gewoon versturen hier in de buurt en niks vermelden en niks zeggen, zolang het goed gaat.
lukt het niet, wordt alles in beslaggenomen en wie weet wat nog voor verrassingen, in verband met dierenmishandeling enzo...

Ik ben nog heel voorzichtig met de post, al 2 pakketjes verloren, wat de verrassing gaat zijn weten we nog niet.
het gerecht hier is niet zo snel. een pakket uit z.o. Azie en een uit duitsland
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Als het de bedoeling is ze vanuit belgie naar nederland te sturen of andersom,,, ik reid regelmatig heen en weer met de trein, van west vlaanderen tot utrecht ;) Dusja, dna ben ik je postbode als de route gunstig is. (via antwerpen-rotterdam)
indiaantje
L2
Berichten: 93
Lid geworden op: za 30 jul 2011, 14:31

Bericht door indiaantje »

MFR schreef:Als het de bedoeling is ze vanuit belgie naar nederland te sturen of andersom,,, ik reid regelmatig heen en weer met de trein, van west vlaanderen tot utrecht ;) Dusja, dna ben ik je postbode als de route gunstig is. (via antwerpen-rotterdam)

altyd goed om te weten MFR
Plaats reactie