Dicronorrhina derbyana conradsi doet het goed op Venz

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Dicronorrhina derbyana conradsi doet het goed op Venz

Bericht door bas »

Na een drukke periode heb ik in het weekend eindelijk weer eens tijd gehad om door de bakken te gaan. Ik vreesde het ergste, maar de schade was verbazingwekkend beperkt. De eerste P.muelleri zijn door de verpopping gekomen en de kweekbakken met Mecynorhina zaten goed vol. De Dicronorrhina spanden echter de kroon. Ik had zowel D.d.derbyana (of layaradi?) als D.d.conradsi. Van deze laatste soort had ik 3 bakken met elk 2 vrouwtjes: 2x 20 liter en 1x 10 liter. In de 20-literbakken vond ik 70 en 90 larven terug en in de 10-literbak kropen er maar liefst 242! Het substraat was nagenoeg verdwenen en de larven kropen rond in een grote bak met Venz! Blijkbaar doen ze het dus goed op hagelslag :)

Toch maar wat vers substraat toegevoegd en de larven over meerdere bakken verdeeld, zodat ze goed kunnen gaan groeien. Mocht iemand interesse hebben in larven van deze soort, ik heb er genoeg ;)
Bijlagen
IMG_3320.JPG
IMG_3320.JPG (235.11 KiB) 290 keer bekeken
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Wow wat een ontzettende bulk larven zeg, dat is leuk kweken zo. Die 242 komen dus uit 2 vrouwtjes? Misschien die hagelslag maar eens gaan toevoegen aan caresheets.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Bas, ik heb wel interesse in deze soort. Wat een massaal aantal larven heb je zeg.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Oh, zeker interesse, wat een succes, proficiat! Gek genoeg faal ik bij deze soort steeds, maar ik wil het zeker nog eens proberen.
Plaats reactie