Chlorocala smaragdina umtaliensis

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Susan
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2020, 19:24

Chlorocala smaragdina umtaliensis

Bericht door Susan »

Hallo! Dit is de eerste kever soort die ik heb maar ik ben wel ervaren met andere insecten. Ik wilde toch deze prachtige soort toen die door een kennis uit Frankrijk aangeboden werd proberen en ik dacht dat ik geen geluk had met 5 koppels die wel actief waren.. vlogen, paarden enzo. Tot ik van de week nog maar 1 koppel over had en de grond door ging om te kijken of er nog volwassenen verstopt zaten. ik vond 2 larven! yess toch nog een klein kansje! ik pakte de bak met hun 'oude' aarde om de boel wat op te hogen en zie tot mijn verbazing dat daar nog meer larven in zaten! 2 maand terug vond ik nog niks. Dus ik ben nu 26 larven rijker en blij! ik kan de volgende generatie misschien aanbieden. Mijn liefde voor kevers is zeker aangewakkerd! ik ben opzoek naar C. africana oertzeni en Golden stagbeetles maar wilde graag mijn foto's van mijn eerste soort met julie delen :) en ook een beetje als introductie. Ik ben ook veel bezig met andere insecten zoals tropische motten en wandelende takken. Groetjes Susan.
Umtaliensis 9 june 5.jpg
Umtaliensis 9 june 5.jpg (86.96 KiB) 993 keer bekeken
Umtaliensis 9 june 7.jpg
Umtaliensis 9 june 7.jpg (64.26 KiB) 993 keer bekeken
Umtaliensis 9 june 2.jpg
Umtaliensis 9 june 2.jpg (90.76 KiB) 993 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gave foto's op de Passiflora met die filter :D Ha ha ha ja als je eenmaal aan de insecten begint dan komt er steeds meer bij. Gefeliciteerd met het goede begin van je kweek 👍
Susan
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2020, 19:24

Bericht door Susan »

Dankje! Ja ik hoop het daarom opzoek naar die anderen maar welk filter? Dit is hun kleur onder zonlicht. Normale setting met mijn phone geen hdr zelfs :P ik crop wel . Deze was echt net uit en rustig. Wel onder mijn dek dat zal het filter idee geven lol.
Umtaliensis trio.jpg
Umtaliensis trio.jpg (176.44 KiB) 979 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ohw ik dacht aan de kleur van de passieflora te zien dat de paars en roze tinten extra aangezet waren. Ik vond het al prachtige foto's maar nu helemaal 😍
Susan
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2020, 19:24

Bericht door Susan »

:-D :% dankje!
Gebruikersavatar
Nadinosaur
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 mar 2020, 10:20

Bericht door Nadinosaur »

Oh wow, wat een toffe soort! Ik vind de foto van de kever hangend aan de stengel erg schattig, zo met de blauw en paarse buik.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Da's een mooie soort en erg prettig als het bij de eerste poging slaagt! Zeker op deze manier is dat een leuke verrassing. Ik denk dat ik je wel eens wat aan heb zien bieden op actias.de trouwens. Susan klinkt in de "motjeswereld" wel als een bekende naam. Bij mij begon het ook met vlinders. Daarna wandelende takken/bladeren, kevers, garnalen, krabben........ Ik zou nog maar wat ruimte reserveren als ik jou was :lol:. Vooral Geosesarma hagen is een aanrader.
Tommy
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 jan 2021, 01:10

Bericht door Tommy »

Echt heel mooi!
Plaats reactie