Mijn MTU's en eerste kleintjes

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nadinosaur
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 mar 2020, 10:20

Mijn MTU's en eerste kleintjes

Bericht door Nadinosaur »

Mijn eerste kweek is een heel avontuur (voor mij dan) geweest maar ik heb succes! Een tijdje terug de eerste eitjes gevonden en een dagje later mijn eerste larfje.

Ik heb/had 2 paartjes sinds mijn eerste kever Hector de hinktor inmiddels aan ouderdom is overleden. Zn vriendinnetje (die 2x zo groot is) maakt het goed en heeft het terrarium voor zichzelf. Het andere paartje zit nu al een geruime tijd samen in een grote bak en kunnen het wel.. ahem.. erg goed vinden samen.

Hinktor is niet het mooiste exemplaar maar wel m'n eerste dus hij heeft een plekje gekregen in huis
Hinktor is niet het mooiste exemplaar maar wel m'n eerste dus hij heeft een plekje gekregen in huis
Hinktor's vriendinnetje die niet stil wil zitten voor een foto
Hinktor's vriendinnetje die niet stil wil zitten voor een foto
Het andere paartje, haar blauwe kleur vind ik prachtig
Het andere paartje, haar blauwe kleur vind ik prachtig

Maar nu (met tromgeroffel) komt het... Hinktor is de vader! Meneer heeft het toch voor elkaar gekregen met 3 pootjes terwijl ik ze maar 1x samen heb gezien. Zij was veel te druk en bewegelijk voor hem en hij viel meerdere keren om maar ik ben nu toch wel de trotse eigenaar van 8 L1tjes plus degene die ik nog niet heb gevonden in het terrarium.

Ik vraag me wel af of ik wat kan doen voor de andere twee. Substraat is hetzelfde, zelfs wat dieper maar ik heb nog geen eitje gezien.
Gebruikersavatar
Nadinosaur
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 mar 2020, 10:20

Bericht door Nadinosaur »

Oh en de kleintjes natuurlijk niet vergeten
Ze zijn echt heel klein
Ze zijn echt heel klein
Komt niet goed over op de foto maar ik kon het larfje door het eitje zien
Komt niet goed over op de foto maar ik kon het larfje door het eitje zien
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ah gefeliciteerd ,ik moet zeggen dat ik dit best speciaal vindt, met zo'n 'gehavende' vader... Jij bent vast blij nu!

Heb je dat substraat al helemaal 'uitgekamd'? Ik weet zelf niet wat je nog beter kunt doen eigenlijk...
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Nadinosaur
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 mar 2020, 10:20

Bericht door Nadinosaur »

Mirkku schreef: vr 17 jul 2020, 10:25 Ah gefeliciteerd ,ik moet zeggen dat ik dit best speciaal vindt, met zo'n 'gehavende' vader... Jij bent vast blij nu!
Ik ben mega happy!

Ik heb het substraat echt heel erg goed nagekeken, geen spoor van een larf of ei. Heb er van de week wel wat meer grotere stukken blad bij gedaan na het inspecteren, misschien vind ze dat fijner dan het lossere substraat wat ze nu heeft. En anders heb ik pech, en dat is niet echt erg want dan heb ik nog steeds heel leuk stelletje om naar te kijken.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Mooi mannen, gefeliciteerd
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Wat leuk zeg, dat het is gelukt! Gefeliciteerd!
Ik heb wel een paar keer gehad dat er geen enkele nakweek komt van een koppel. Gewoon pech denk ik.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wat gaaf joh ! Gefeliciteerd :D Ben benieuwd wat voor mooie kleurstelling uit deze 2 gaat voortkomen. En ha ha ha geweldige naam voor deze krikkemik... Hector de Hinktor :lol:
Plaats reactie