Net uitgekomen grote Mecynorhina

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Ahh zonde van het blauwe exemplaar :cry:

Toch hoop ik dat mijn eerste die zal komen net zo mooi zal zijn als het exemplaar hierboven met prachtige hoorn. Hopen op een mooi vrouwtje! Wat een bijzonder kleurenpalet zit er toch bij deze dieren. Echt heel mooi de foto's van deze soort te blijven bekijken op het forum.
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Het blijft altijd zonde om kevers vroeg tijdig heen te zien gaan, al helemaal bij zo'n prachtexemplaar! Een mooie, grote vervanging is dan natuurlijk wel fijn. Maar het blijft een beetje knagen lijkt me..

Zou ik je mogen vragen hoe jij je zijderupsenpoeder doseert, Pim? Zelf heb ik zo eens in de 2 maanden, bij het verversen van het substraat wat poeder tussen m'n vingers genomen en over het substraat gestrooid. Is dat voldoende, of kan ik beter wat meer gebruiken? De mannetjes die ik op deze manier heb opgekweekt zijn 66, 68 en 69 mm geworden. Daar ben ik al dik tevreden mee hoor, maar ik heb dus nog wel een paar millimeter te winnen ;)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Bas,

Als je het zijderupsenpoeder tussen jouw vingers houdt, ga ik er vanuit dat het niet veel is. Ik strooi zijderupsenpoeder tussen twee lagen substraat in en gebruik redelijk wat. Ik denk dat de helft van het substraat oppervlak wel bedekt is met het poeder. Is wel iets meer dan iets tussen je vingers. :)
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Kijk, dan ben ik duidelijk erg zuinig geweest. Bij de volgende ronde ga ik ze wat meer bijvoeren. Begin jij met het poeder al tijdens L2 of pas bij L3?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Bas,

Het poeder gebruik ik al voor de L2. Ik weet niet of het voor de L3 al te laat is, dat experiment heb ik nooit gedaan.
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

O ben dan erg benieuwd naar mijn Mecynorrhina larven, die zitten in l2 en hadden nog geen zijderupspoeder gekregen en ik ben er toen mee begonnen.... :roll: Ze krijgen in verhouding wel hetzelfde, wist ook niet hoeveel ik moest geven maar heb ook 2 laags gestrooid en niet zuinig. Ben erg benieuwd of het dan helpt ,baat het niet dan schaad het niet.. Allicht komen er mooie jongens tevoorschijn, ben erg benieuwd :)
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Plaats reactie