Nachtmerrie komt uit

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Nachtmerrie komt uit

Bericht door Annette »

Waar ik altijd al bang voor ben geweest en soms ook over gedroomt heb is nu écht waarheid geworden! Ik woon op kamers (+/- 14m2) waar ik ook een terrarium met Mecynorhinella ugandensis heb staan.

Vorige week had ik de ruitjes andersom dicht gedaan zodat er wat luchtstroming kon zijn. Deze kever is sterk, dat wist ik al een beetje omdat ze soms de ruitjes open duwen op een kiertje, maar dat ze het zover zouden open krijgen zodat ze eruit kunnen had ik niet kunnen denken. Nu kom ik na bijna drie dagen op mn kamer, zet vrolijk Peter's bakken met larven op de grond en zie erg weinig actieve kevers. Bij het weghalen van het gordijn achter mn pc viel mijn oog op een kever op een knuffel...! 'Nee hè, het zal toch niet...'

Jawel dus. De tweede zat ver achter het terrarium op de grond, een derde op de transformator van mn beeldscherm, de vierde half onder mn bed, de vijfde vond ik pas nadat ik heel mn bed had onderzocht (op, onder, achter, in...) toen ineens de lamellen begonnen te bewegen. Zie zo'n beestje maar eens van de gordijnen af te krijgen.

Totaal moet ik er zeven hebben en ik meen ze nu allemaal gevangen te hebben. Maar ik kruip mn bed niet in vanavond voordat ik het zeker weet :roll:

Al doende leert men. Volgend weekend wordt het terrarium dicht getaped! :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Bij het zoeken naar de laatste kever vond ik het eerste eitje. Een geluk bij een ongeluk :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Annette op ma 30 nov 2009, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

de grote kevers zijn inderdaad heel erg sterk.
bij mij heeft ooit een Chalcosoma vrouwtje een alluminium rooster losgekregen en liep toen door de kamer
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Mooie diertjes !!!
Plaats reactie