Protaetia (Cetonischema) speciosa jousselini

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Als het echt Protaetia mirifica is, is het niet dezelfde als Protaetia speciosa cyanichlora. :D
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Oke.
Had ik al gedacht ;)

Maar ook een mooi kevertje :lol:
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Het is met name de jousselini en cyanochlora die voor astronomische prijzen verkocht worden. Nou zijn het ook wel de mooiste Protaetia's vind ik zelf, dus ik snap best dat de vraag hoog is, alleen gaat de lol er wel een beetje van af als je 8 euro moet betalen voor één L1 :roll:
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Zeker weten.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: zo 15 sep 2019, 14:51 Het is met name de jousselini en cyanochlora...
Sorry voor de verbetering, maar het is cyanichlora. Je bent helaas echt niet de enige hierin. De meesten maken die fout.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Pim schreef: zo 15 sep 2019, 21:28 Sorry voor de verbetering, maar het is cyanichlora. Je bent helaas echt niet de enige hierin. De meesten maken die fout.
Goed dat je het aangeeft, ik schrijf het graag correct. Ik heb beide voorbij zien komen en wist niet welke de juiste is.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: zo 15 sep 2019, 21:45Goed dat je het aangeeft, ik schrijf het graag correct. Ik heb beide voorbij zien komen en wist niet welke de juiste is.
Voor de meesten onder ons is het ook enorm lastig hoor. Bij twijfel is het handig om deze site te raadplegen: www.catalogueoflife.org
Hier staat altijd de laatste info wat betreft namen.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Pim schreef: zo 15 sep 2019, 22:06 Voor de meesten onder ons is het ook enorm lastig hoor. Bij twijfel is het handig om deze site te raadplegen: www.catalogueoflife.org
Hier staat altijd de laatste info wat betreft namen.
Ja, dat is ook zo, die website ken ik en is idd een betrouwbare bron.
🪲 Beetlegems 🪲
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Hi,

Uiteindelijk niet echt een antwoord gekomen op de originele vraag na de discussie rond naam en prijs. Toch nog altijd interessant, heeft iemand ervaring met die soort?

greetings
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

David schreef: za 05 okt 2019, 00:31 Hi,

Uiteindelijk niet echt een antwoord gekomen op de originele vraag na de discussie rond naam en prijs. Toch nog altijd interessant, heeft iemand ervaring met die soort?

greetings
Pim heeft in ieder geval ervaring met een aantal Protaetia soorten en geeft ook antwoord op hoe hij ze houdt. Ik heb inmiddels 11 larven in huis en ze doen het goed tot nu toe. Ik twijfel nog of ik een diapauze zal doen of niet.
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie