Mecynorrhina torquata ugandensis van Mirkku

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Foutje gemaakt... de 2e kweekbak van mijn 'nieuwe lijn' (vrouwen van Arthur) was veel te vochtig... Heb er nu helaas maar 8 larven uitgehaald, waarvan 4 kleine L1...
Gelukkig heb ik ook nog een paar eerdere larven, anders is het wel een erg schamele opbrengst. Vind het heel zonde van mezelf dat ik blijkbaar niet goed op de substraatvochtigheid gelet heb!
Live, Larf, Love
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Ohhh wat jammer dit te lezen.
Hoop dat u er een paar mooie kevers uit krijgt om mee verder te kunnen.
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Gelukkig heb ik nog een lichting L3-larven Maurice! Die hebben andere ouders maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
Live, Larf, Love
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Gelukkig maar
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

:'(

Ik heb misschien een larve 'vermoord'.... Ik door zocht de bakjes, en kiep deze dan voorzichtig om in een emmertje... en bij de 10e (ongeveer) bleek dat de larve bezig was met het maken van zijn pop. Deze pop is compleet door midden gebroken en de larve zag er niet blij uit... heb geprobeerd het goed 'in te kapselen, en nu maar hopen dat hij er nog wat van kan maken!

Verder ook één goede pop gevonden, en ook de dikste larve die ik ooit heb gehad gezien: bijna 43 gram :)
Live, Larf, Love
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Wel jammer van de cocon, hoop dat het goed gaat.
Misschien zij van die ronde turfpotjes een optie.
43gr mooi gewicht👍🏻
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mirkku schreef: do 06 feb 2020, 09:29 :'(

Ik heb misschien een larve 'vermoord'.... Ik door zocht de bakjes, en kiep deze dan voorzichtig om in een emmertje... en bij de 10e (ongeveer) bleek dat de larve bezig was met het maken van zijn pop. Deze pop is compleet door midden gebroken en de larve zag er niet blij uit... heb geprobeerd het goed 'in te kapselen, en nu maar hopen dat hij er nog wat van kan maken!

Verder ook één goede pop gevonden, en ook de dikste larve die ik ooit heb gehad gezien: bijna 43 gram :)
Oei, balen. Ik heb dat ook weleens gehad. Hopen dat ie gewoon verder gaat met verpoppen.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Ratlook
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 22:24

Bericht door Ratlook »

---
@ Mirkku...

Ik heb net de partij van de dieren al ingelicht :twisted: :mrgreen:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY , MADNESS IS GENIUS,
AND IT'S BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ABSOLUTELY BORING..
---
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

De larven weer eens bekeken. Degene die ik had gestoord zag er zo van buiten nog wel 'ok' uit: die laat ik dus verder weer met rust.
Wel was er nog een larve met echt een extreem slappe cocon, die dus meteen brak bij het voorzichtig doorzoeken van het bakje. De larve zelf leeft nog wel maar is nogal apatisch: ik denk zelf dat dit nog fout gaat.

Alles bij elkaar genomen heb ik nu 19 mooie cocons (coconnen? ik weet het even niet!) liggen, erg tevreden mee :)
Kom maar op met die kevers, dan heb ik wat vermaak tijdens de isolatieperiode (hoewel ik nog steeds regelmatig naar werk ga).
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mooi aantal! Ik heb hier inmiddels allerlei fasen in huis, van eitjes en L1 larfjes tot poppen die net uitgekomen zijn. Ik werk thuis, dus kan tijdens m’n pauzemomenten wel wat afleiding gebruiken :)
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie