dag dames en heren

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dan ben ik je net misgelopen Mischa ! Jammer, ik had graag kennis met je gemaakt. Wellicht de volgende keer...
michel74
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 00:01

Bericht door michel74 »

Peter,
Pim weet het beter dan ik en ik kan hem alleen maar gelijk geven. Mischa en michel zijn één en dezelfde. Gelijk nog een vraagje opmerking: welke soort zat er nou in de bak op de beurs? Beide aanwezige dames hebben ijverig gezocht maar niet gevonden. Het was de bruin/rode soort met een kleine hoorn.
Pachnoda sinuata
michel74
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 00:01

Bericht door michel74 »

Overigens ben ik er bij leven en welzijn volgend jaar weer op de vivariumbeurs. Hopelijk met een uitgebreid bestand aan kennis en dieren natuurlijk.
Pachnoda sinuata
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

welkom :lol:
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ach sorry mijn fout ! Was jij Michel ?! Dan heb ik je dus wel degelijk gezien :oops: Het is de Cheirolasia burkei.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hansje Pansje schreef:Ach sorry mijn fout ! Was jij Michel ?! Dan heb ik je dus wel degelijk gezien :oops: Het is de Cheirolasia burkei.
Beetje beter opletten ;)
michel74
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 00:01

Bericht door michel74 »

Hansje Pansje schreef:Ach sorry mijn fout ! Was jij Michel ?! Dan heb ik je dus wel degelijk gezien :oops: Het is de Cheirolasia burkei.
Als ik deze soort google komt er een geel met zwarte keversoort uit Tanzania tevoorschijn. De kever waar ik het over heb was toch echt egaal bruin of ben ik nu kleurendoof?
Pachnoda sinuata
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Als ik deze soort google komt er een geel met zwarte keversoort uit Tanzania tevoorschijn. De kever waar ik het over heb was toch echt egaal bruin of ben ik nu kleurendoof?
Een andere soort die er was, is Chlorocala africana africana, die geheel groen is. Als je die gegoogled heb hoor ik het graag.
michel74
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 00:01

Bericht door michel74 »

Pim schreef:
Als ik deze soort google komt er een geel met zwarte keversoort uit Tanzania tevoorschijn. De kever waar ik het over heb was toch echt egaal bruin of ben ik nu kleurendoof?
Een andere soort die er was, is Chlorocala africana africana, die geheel groen is. Als je die gegoogled heb hoor ik het graag.

neen, ook niet, de kevers waar ik het over heb waren 'bruinachtig' van kleur, 'n centimeter of 4-5 lang en zaten met een stuk of 6 in een vrij grote bak op de tafel waarachter peter en de beide dames stonden, vanuit de bezoeker gezien links van het midden. Ik vond het gewoon mooie dieren en was benieuwd welke naam ze hadden.
Pachnoda sinuata
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik vermoed dat je de Oryctes nasicornis bedoelt.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie