hoi annie hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dat moeten me een partij kevers bij elkaar zijn en een schitterend gezicht ! Ik vind het heel interessant te lezen wat u ze te eten geeft. Ik wist niet eens dat er nectar te koop was :-) De meeste mensen op het forum inclusief ik zelf voeren de kevers jellies. Dat zijn speciaal voor kevers ontwikkelde gelei in een cupje/bakje. Soms krijgen ze er ook vers fruit bij. De larven krijgen net als bij u blad humus en rot hout, aangevuld met fruit, erwten, mest en of honden- of kattenbrokjes.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Oooooooooow wat geweldig om te lezen zeg!
Ben hartstikke benieuwd naar foto's van uw collectie,
denk dat er fantastische diertjes bij zullen zitten!

Vooral vind ik het erg bijzonder te lezen hoe lang u zich er al mee bezig houdt,
nogmaals een hartelijk welkom en als u vragen heeft stelt u ze gerust,
we zullen het graag aan u uitleggen!
Je eigen gras is groener dan je denkt
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ladybug59 schreef:geachte meneer bahamut.
ik weet niet wat jullie allemaal bedoelen met kweekresultaten, bovendien lees ik hier vanalles waar ik van denk, wat is me dat hier allemaal. ik doe niks meer als waar we meer als 20 jaar mee begonnen zijn. dat is een keer per jaar doe ik nieuw hout en hout/bladcompost in de vitrinekast en er vliegen en kruipen het hele jaar kevertjes in rond.
Beste Annie,

Deed je dit ook voor Dynastes hercules spp. en Goliathus sp.? Zo ja, wil ik graag leren hoe jij erin geslaagd bent om deze soorten met slechts 1 verversing per jaar volwassen te krijgen (vooral Goliathus sp. die zeer moeilijk te kweken is en nog eens zeer vochtgevoelig, vooral bij het verpoppen)?
Dan leren we allemaal wat bij!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Titus
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 11:50

Bericht door Titus »

Geachte Mevrouw,

U zou ons allen een groot plezier doen indien U enkele foto's van Uw veranda
zou kunnen posten.

Graag helpen wij U daarbij.

mvg
Titus
An inordinate fondness of beetles.
Plaats reactie