Hallo

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Hallo

Bericht door Noor »

Hallo allemaal,

Ik ben Noor en ben (nog even) 22 jaar oud.
Geboren en getogen in een pittoresk ;) dorpje in Brabant maar sinds 2007 woonachtig in (het wat minder pittoreske) Leeuwarden. Daar studeer ik Diermanagement in inmiddels het vierde jaar.
Ik woon samen met mijn vriend en samen hebben we diverse huisdieren.
Ik heb al enige ervaring met reptielen maar nog niet met het (zelf houden van) insecten.
Mede door mijn huidige stage werd mijn aandacht toch weer eens naar deze veelzijdige groep getrokken en met name naar de kevers.

Op zoek naar informatie en naar kwekers kwam ik op dit forum terecht :)
Mijn oog is gevallen op de Chlorocala africana africana of eventueel de oertzeni.
Hopelijk vind ik hier wat info en eventueel een kweker/verkoper :)
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Noor en welkom op het forum ! Ja ze zijn geweldig he :D Je zult hier genoeg informatie vinden denk ik en als het er niet tussen staat zijn er genoeg kenners die je vragen willen beantwoorden ! Have fun !
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom. het ''kevervirus'' is terug de laatste tijd :lol:
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Dank :)

Ohja, is het kevervirus aan het oprukken? Soort Griepepidemie ;)

Bovenstaande post heb ik op mijn telefoon getypt maar ik zal nu alsnog even de dieren voorstellen. Zijn toch belangrijk voor me ;)

De fretten Flea en Vlooi. Worden in maart 4 jaar oud en zijn van pup af aan bij ons.
De katten Mango, Wolf, Seb en IX (zeg: Iks). Jaja, vier stuks :shock:
Mango en Wolf zijn van juli 2008 en gevonden als weeskittens ergens in een tuin in toen ze een week of 2 waren. Zijn toen met de hand grootgebracht in een 'gastgezin'. Zijn dus erg mensgericht en vooral Wolf is echt mijn maatje. (Mango trekt meer naar vriend toe ;)).
Seb is een Oosters Korthaar van 11-11-'08 in de (prachtige) kleur cinnamon. Geboren bij een cattery in Bergen op Zoom en met 13 weken bij ons gekomen. Echte schootplakker en stapelaar (ligt graag op de andere katten of op mij), een echte goedzak en af en toe een kletser, en erg gefixeerd op (mensen)eten :roll:
En dan de nieuwste telg IX. Hij is bij ons sinds oktober dit jaar. Hij is een prachtige Turkse Angora kater. We hadden hem al eens gezien toen we op bezoek waren bij de cattery waar hij woonde en geboren was. Hij sprong toen echt in m'n armen en ik was dus echt verliefd. Toen ik hoorde dat hij herplaatst moest worden was al snel duidelijk waar hij zou gaan wonen en is de fokster hem hier komen brengen. Echt een lieve knuffelvent, en een goede verseter! (hij krijgt voornamelijk prooidieren en vers vlees uit de diepvries).

Verder heb ik nog 2 knaagdieren; een Roborovski hamster genaamd Olav en een dikstaartgerbil genaamd Henry ;)

Ik weet niet of het in dit hoekje mag maar kan altijd wat foto's toevoegen :)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Noor,

Welkom op het forum. Geweldig dat het kevervirus jou ook gepakt heeft. Het is een leuke hobby en hier kan je heel veel informatie vinden. Zeker nu je toegang hebt tot de rest van het forum. Veel plezier,

Pim
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

dat is een gezellige beestenboel :lol:
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

@ Pim: Dank :) Ik zie inderdaad een heel forumdeel erbij! 8-)


@ Koener:

Ik zag een foto van een 50x30x30 aquarium van jou. Ik vroeg me af wat je daar als deksel gebruikt?
Ik heb zelf namelijk nog een bak van die afmetingen in de schuur staan en ik denk dat ik die ga gebruiken voor de kevers, maar ik denk nog na over een deksel.
Vandaar dat ik het me afvroeg :)
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

het is een houten rand met horregaas met daarop een een houten steun met een soort tl balk, daar overheen zit een soort folie wat je achter de verwarming plakt om het licht en de wamte de bak in te sturen, bovenin zit er een gleuf en de zijkanten zijn open.
deksel
deksel
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Oké bedankt.

Ik heb een ideetje uitgewerkt en misschien van 't weekend aan de klus :)

En dan hopen dat ik een keer wat kevers kan vinden haha, wel zo handig.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ja kevers zijn wel handig :lol:
Plaats reactie