mag ik me even voorstellen?

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Terraadsel
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 apr 2021, 15:13

mag ik me even voorstellen?

Bericht door Terraadsel »

Aangenaam, Terraadsel - althans, op dit forum. In het echt noemen vrienden me Frank.

Dit forum heb ik enkele weken geleden ontdekt, in mijn poging meer informatie over kevers te vinden. Dat zit zo; mijn 10-jarige zoon is een ongelooflijke natuurliefhebber en heeft al heel lang een wens een terrarium te starten. Binnenkort krijgt hij er een, geschikt om kevers te houden. Die anaconda die ie zo graag wil kan later wel, als ie op zichzelf woont ;-) Maar goed, als vader wil ik hem zo goed mogelijk helpen en dus ook zorgen dat hij juiste en bruikbare informatie heeft.

Zo kwam ik hier terecht. Zo te zien kunnen mijn zoon en ik hier alles vinden wat we zoeken. Mooi dat dit forum bestaat!

groeten Frank
Gebruikersavatar
Nathan
Imago
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 18:15

Bericht door Nathan »

Hoi Frank,
Dat klinkt heel bekend.
Ook ik ben zo via mijn zoon bij deze hobby gekomen. We kwamen de larven tegen op een beurs toen we op zoek waren naar mooie vlinders om in te lijsten.
Nadat we het een en ander op internet hadden gelezen (ook via dit forum), kochten we onze eerste larven.
Met vallen en opstaan zijn we nu bezig om een paar mooie kweekgroepjes te onderhouden.
Heel veel plezier en lees je vooral in op dit forum.
Je vindt er veel informatie die het tot een succes kunnen maken.
Groetjes,
Nathan en Peter
Gebruikersavatar
Terraadsel
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 apr 2021, 15:13

Bericht door Terraadsel »

Dankjewel Nathan, om in kever-termen te blijven: ik ga me hier helemaal ingraven ;)
-----
"Start with reading, learn by doing"
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! 😃
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom samen! Het is een prachtige hobby!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Frank,

Welkom op het forum.
Leuk dat je jouw zoon wilt helpen met het opzetten van een nieuwe hobby. Inderdaad is het goed je eerst goed in te lezen en dan te starten. Er is genoeg informatie te vinden hier.
Heel veel plezier.
Pim
Gebruikersavatar
Terraadsel
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 apr 2021, 15:13

Bericht door Terraadsel »

Pim schreef: ma 26 apr 2021, 16:24 Hallo Frank,

Welkom op het forum.
...
Heel veel plezier.
Pim
Dank voor het warme welkom, allen! :)

Inmiddels aardig wat leesuurtjes erop zitten, de benodigdheden zijn in huis gehaald dus we zijn bijna zover om een eerste eenvoudig te verzorgen soort in huis te halen. Mijn zoon is erg weg van de smaragdgroene rozenkever, maar die vinden we nauwelijks online te koop staan.

groeten Frank
-----
"Start with reading, learn by doing"
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Frank,

Wat gaaf dat jullie met kevers gaan starten! Het is zeker in het begin even uitvlooien hoe het allemaal in z'n werk gaat, maar als je eenmaal begint gaat er een hele nieuwe wereld voor jullie open. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ik verwacht dat je met Smaragdgroene Rozenkever doelt op Chlorocala africana africana. Die kom je onder allerlei namen tegen. Zo doelen ze met Smaragdesthes africana bijvoorbeeld op dezelfde soort. Niet erg handig, maar als je op die twee namen zoekt zul je ze wel vinden. Ik heb mijn kweekgroep recent weggegeven, maar er zijn vast nog een aantal forumleden die ze in huis hebben. Je kan hier op het forum een oproep plaatsen om te polsen of iemand je verder kan helpen.

Succes en vooral veel plezier toegewenst!

Bas
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

AthurV heeft normaliter deze soort wel in de aanbieding. Wellicht kan je hem vragen.
Gebruikersavatar
Terraadsel
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 apr 2021, 15:13

Bericht door Terraadsel »

bas schreef: wo 05 mei 2021, 21:02 Hoi Frank,

...

Succes en vooral veel plezier toegewenst!

Bas
Dankjewel! Goede tips, Pim deed zonet al een suggestie. Dus gaat goed komen. :)

Ik moet toegeven dat ik erg geniet van die wereld die beetje bij beetje opengaat. Ben zelf ook aquariaan en heb een zelfde 'opwinding' als bij de cichlidensoorten waar je ook meer dan duizend varianten in hebt met elk eigen gedrag en benodigde randvoorwaarden, voeding etc.

Dus dit forum gaat ons vast van pas komen, de komende jaren :)
-----
"Start with reading, learn by doing"
Plaats reactie