Nieuw hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
spookymulder
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 21:10

Nieuw hier

Bericht door spookymulder »

Hallo allemaal,

ik ben Maddy, 32 en kever fan. Sinds dat ik een klein meisje was vond ik kevers al gaaf en dat is eigenlijk nooit over gegaan :lol: .
Op het moment alleen een lieve kat thuis, maar het lijkt me leuk om een paar kevertjes in huis te halen. Ik ben van het helemaal inlezen en voorbereid aan iets beginnen, dus ik kan met dit forum wel even voor uit!

Vroeg me af, geven jullie je kevers ook namen zoals je hond/kat? ik ben heel benieuwd :D
edit: nog meer vragen.. wat was voor jullie je eerste soort? en waar heb je deze vandaan gehaald? (winkel/iemand van het forum e.d.)
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Kijk maar eens naar mijn topic, vanaf hier onderaan:

viewtopic.php?f=28&t=3256&start=100

(antwoord is dus: ja, ze krijgen namen ;)) Moet zeggen dat dat tot nu toe wel alleen bij de MTU's is, die toch wel herkenbaar zijn in hun diversiteit aan patronen en kleuren. Dit was ook mijn eerste soort trouwens, van Pim op dit forum gekocht op Vivarium 2018.
Live, Larf, Love
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Mijn mtu's krijgen altijd een achternaam. Zo heb ik op het moment mevrouw Beunhaas rondlopen :D . Ook mijn eerste soort, de MTU.
spookymulder
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 21:10

Bericht door spookymulder »

Mirkku schreef: do 14 jan 2021, 09:31 Kijk maar eens een mijn topic, vanaf hier onderaan:

viewtopic.php?f=28&t=3256&start=100

(antwoord is dus: ja, ze krijgen namen ;)) Moet zeggen dat dat tot nu toe wel alleen bij de MTU's is, die toch wel herkenbaar zijn in hun diversiteit aan patronen en kleuren. Dit was ook mijn eerste soort trouwens, van Pim op dit forum gekocht op Vivarium 2018.
Super leuk om te zien! En ja.. nog niet bij stil gestaan, naam geven wanneer je ze niet uit elkaar kan houden is ook weer zo wat :lol:
spookymulder
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 21:10

Bericht door spookymulder »

julia van de ven schreef: do 14 jan 2021, 15:08 Mijn mtu's krijgen altijd een achternaam. Zo heb ik op het moment mevrouw Beunhaas rondlopen :D . Ook mijn eerste soort, de MTU.
:D ik ben nu al fan van mevrouw Beunhaas.
Leuk om te horen dat MTU's ook als eerste kever gehouden kunnen worden!
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom!
Nee, hier krijgen ze geen namen 😄
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Maddy,

Welkom op het forum.
Nou, bij mij heeft alleen de eerste (Pachnoda sinuata flaviventris) een naam gekregen (Keef) en die had ik meegenomen uit Kaapstad. Ik dacht dat die dood was, maar bleek bij thuiskomst te leven. Hij heeft me de zet gegeven om aan de keverhobby te beginnen. Hij heeft het iets van 18 maanden uitgehouden, dus het was een sterke rakker, uiteraard wel in het wild geboren.

Pim
Bijlagen
Dit is 'm!
Dit is 'm!
Keef.gif (29.47 KiB) 233 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Wauw Pim, Keef was stoer zeg! Welk jaar was dit ;) ? :lol:
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Dat was 2004.
Plaats reactie