wie ben ik

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
bram
L1
Berichten: 46
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 11:56

wie ben ik

Bericht door bram »

hallo allemaal,

ik ben Bram Temmink, ik ben 14 jaar en ben al sinds mijn geboorte gefascineerd door dieren. mijn fascinatie voor dieren komt vooral door mijn vader die een reptielen winkel heeft gehad. ik ben dus opgegroeid met allerlei verschillende reptielen. sinds eind vorig jaar ben ik begonnen met het houden van wandelende takken.
bij mijn vader in de winkel hebben we helaas geen kevers gehad, maar ik heb ze altijd al gaaf gevonden. nu het met mijn wandelende takken heel goed gaat wil ik ook beginnen met kevers houden. ik heb al veel informatie gevonden op dit forum en op het internet maar begrijp nog niet alles, ik heb ook een hoop vragen. bijvoorbeeld hoe ik een zelf gemaakte foto kan toe voegen aan een bericht.

het leek me een goed idee om te beginnen met de pachnoda's, dus daarom heb ik 10 larven van de smaragdesthes africana africana en 10 larven van de pachnoda fissipuncta gekocht. ik zou het leuk vinden als de imago's in een ander soort terrarium konden alleen weet ik niet of deze geschikt genoeg is (hier een link naar het soort terrarium wat ik bedoel: http://www.exo-terra.com/nl/products/explorarium.php: ik heb de grootste van de drie).

ik begrijp ook nog niet helemaal in wat voor een soort grond de larven moeten. ik heb al wel wat rottend beukengrond uit het bod mee genomen. ik weet alleen niet of dit goed is.

ik zou ook graag een plant ik mijn terrarium willen, ik zat zelf te denken aan een bromelia soort (hier een link van de plant: https://www.intratuin.nl/guzmania-guzma ... 12-cm.html).

ik ben heel benieuwt wat deze leuke hobby bij gaat brengen.

groetjes bram.
FaraoTroy
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:41

Bericht door FaraoTroy »

Hallo Bram :D ,
rechtstreeks naar je vragen zou ik zeggen,
als eerst je eigen foto's toevoegen; onder het tekstvak staat: Opties en Bijlagen. Klik eerst op bijlagen en dan op bestanden toevoegen, vanaf daar red je het zelf wel :mrgreen:

Over het terrarium; ik heb zelf Cyprolais Aurata (lijkt heel erg op smaragdesthes africana) en zij vinden het zelf heel erg leuk om te graven daardoor denk ik persoonlijk dat een "terrarium" waar zo weinig aarde in kan niet geschikt is maar ik zou zeggen doe nog iets meer onderzoek (want dat heb ik niet gedaan)

Bij mijn kevers is rottende beukengrond perfect, ik denk dat dit ook voor die van jou geldt

Ik heb gelezen dat planten wel kunnen maar als er een plant is vinden je kevers het heel leuk om: of de plant uit de grond te woelen of: aan de wortels te knabbelen. dus als de plant puur voor decoratie is is een nepplant waarschijnlijk ook geschikt maar echte planten en kevers, de enige manier waarop dat waarschijnlijk zal werken is door het onmogelijk te maken voor de kevers om bij de wortels te komen.

Ik hoop dat deze hobby je veel leuke tijden brengt

Groet,
Troy
bram
L1
Berichten: 46
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 11:56

Bericht door bram »

bedankt FaraoTroy voor al de informatie.

in mijn terrarium maak ik nog een kartonnen schijf met een bak van plastic er op zodat het zand er niet uit kan. ik maak de bak zo hoog dat er een beukengrond laag van ongeveer 10 cm in past.
in de bijlagen heb ik er een foto van. alleen de bak van plastic en het beuken grond moet er nog in.

groetjes Bram
Bijlagen
kevers.jpeg
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Leuk idee, wel vraag ik me af van welk materiaal je bijzondere terrarium is gemaakt, aangezien de kevers die ik heb toch redelijk destructief zijn :lol:
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :D
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Welkom.

Is dat wasmand van ikea?
Gebruikersavatar
Ratlook
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 22:24

Bericht door Ratlook »

---
Welkom!!

Lijkt volgens mij zo'n mand / net die ze verkopen als je vlinders

wil kweken..

---
IMPERFECTION IS BEAUTY , MADNESS IS GENIUS,
AND IT'S BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ABSOLUTELY BORING..
---
Ewan
L1
Berichten: 42
Lid geworden op: di 10 mar 2020, 17:14

Bericht door Ewan »

Het is een exo terra explorarium volgens mij.

Wordt gebruikt voor onderzoeken om een reptiel of amfibie in een natuurlijke omgeving te laten.
Dat is wat ik hier op de exo terra website lees tenminste...

Het is in ieder geval volgens mij niet gemaakt voor het houden van dieren erin, maar meer als een tijdelijk onderzoek.
Plaats reactie