Wie ben ik

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
info@mkb-support.com
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: za 02 nov 2019, 19:59

Wie ben ik

Bericht door info@mkb-support.com »

Beste Allemaal,

Mijn naam is Jacob Koelewijn en ik kom uit Bunschoten. ik ben 2-11-2019 naar het vivarium geweest. Nog noot met kevers bezig geweest maar ik kon de starters zet niet laten staan. Daar zaten 5 larven bij. De Dicronorrhina derbyana. Ik wil het graag zo goed mogelijk doen en kan dus niet buiten dit forem om. Ik zit vol met alle beginnersvragen. De meneer die mij hielp gaf ook nog 6 cocons mee. Ik keek hem vragend aan maar hij zei kijk maar wat er uit komt.

Met vriendelijke groet,
Jacob Koelewijn
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Jacob,

Welkom op het forum. Leuk dat je jezelf aangemeld hebt.
Die meneer die jou een paar cocons extra gaf was ik :D . Leuk je gesproken te hebben op Vivarium en die starterset is inderdaad mooi he? Hier op het forum kan je ontzettend veel informatie vinden over het houden van de verschillende soorten, dus antwoorden op jouw vragen zullen er hoogst waarschijnlijk best tussen staan. Zo niet, dan kan je jouw vragen hier altijd stellen en zullen ze wel beantwoord worden.
Heel veel plezier op het forum.

Pim
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Welkom

Mooie kever heb je erbij 👍🏻👍🏻
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom :D
🪲 Beetlegems 🪲
info@mkb-support.com
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: za 02 nov 2019, 19:59

Bericht door info@mkb-support.com »

Hoi Pim.

Dat is leuk dan kennen we elkaar een beetje en weet je dat mijn kevers ook nog een paar schoenen en een jas kosten. Alleen onder die voorwaarden ging mijn vouw overstag ha ha.

Ik heb de starters set gevuld met het eikenblad en aan één kant de substraat met de larven ik denk dat het L3 larven zijn. Later las ik dat je de larven beter in een bakje kan houden met een deksel er op? Zal ik ze er uithalen en weer in het bakje doen? Of als ik ze laat zitten moet ik het dan vochtig houden? Hoeveel tijd denk je dat het nog duurt voor ze een cocon gaan maken?

Met vriendelijke groet,

Jacob
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Jacob,

Voor het gemak kan je de larven in een bakje met een deksel doen. Daar doe je zowel het substraat als het vochtig gemaakt blad bij. Het blad was gedroogd en zo kunnen de larven het niet eten. Het hele mengsel moet licht vochtig zijn. Veel succes.
Plaats reactie