nieuweling - even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
MichelT
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 aug 2018, 17:15

nieuweling - even voorstellen

Bericht door MichelT »

Hallo,

Ik ben Michel, nieuw hier op het forum.
Ook nog nieuw mbt het kweken van kevers, dit doe ik nu een jaar of 2.

Ben begonnen met 3 soorten kevers:
dynastes hercules hercules
xylotrupes dichotomous
smaragdesthes africana

Reden om bij het forum te gaan is dat ik toch regelmatig vragen heb en het op internet niet altijd even makkelijk informatie te vinden is.

gr
Michel
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Welkom
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Michel,

Welkom op het forum.
Je bent wel gelijk met een mix aan soorten begonnen, inclusief de moeilijkere Dynastes. Ik ben wel benieuwd wie jou die "aangesmeerd" heeft. :)
Hier kan je genoeg informatie vinden om je te helpen met de moeilijkere soorten. Over de andere soorten is trouwens ook genoeg info te vinden, plus dat er genoeg expertise hier is bij de leden.
Veel plezier op het forum.

Pim
MichelT
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 aug 2018, 17:15

Bericht door MichelT »

Hallo Pim,

Het is begonnen bij mij met dola’s, kocht larven als voedseldieren en er zat ook een cocon bij.
Daar kwam de eerste kever uit en toen was de interesse gewekt.

Deze 3 soorten zijn puur en alleen gekozen omdat ze toevallig verkocht werden op de beurs in Houten.
Op internet is aardig wat informatie te vinden over verzorging, dat was/leek niet zo moeilijk.

Ik had 5 larven gekocht van de hercules, 2 overleden, nog 2 cocon en sinds paar dagen een vrouwtje.
Dichotomus is erg makkelijk, 4 L3 larven gekocht en dik jaar later hebben we nu 30 kevers lopen.

De moeilijkste vindt ik eerlijk gezegd de smaragdestes, die kweek loopt nog niet heel goed.
We hebben wel steeds nieuwe kevers maar het wil nog niet echt groeien qua aantal.

Blijft toch wel lastig met alleen internet, soms wil je wel eens wat vragen aan een kenner.

Gr
Michel

Ps.
Ik ben degene die je benaderde met de cocon vraag vandaag
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom Michel! :D
Leuk dat je al een tijdje bezig bent, dan neem je ook aardig wat kennis en ervaring mee naar dit forum en dat is altijd fijn.
Ik heb zelf een groepje oertzeni en die vind ik ook lastig qua kweek. Ik begreep wel van degene van wie ik ze heb dat de kweekgroep waar ze uit komen al aardig oud is, dus ik wil er binnenkort een paar aan toevoegen van een andere kweker, dat helpt hopelijk.
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie