Nieuw in kevertjes

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
deneesi
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 18:13

Nieuw in kevertjes

Bericht door deneesi »

Hallo, mijn naam is Denise (mijn nickname is dan ook weer afgeleid van mijn naam), bijna 30 jaar, en ik heb nooit geweten dat er kleine kevertjes ook als huisdier gehouden kon worden. Al sinds kleins af aan een liefde gehad voor eigenlijk dieren en kan me herinneren dat ik altijd gefascineerd was door de kevertjes in onze tuin.

Momenteel hebben we (mijn man en ik) één kat, vissen (en garnalen) en sinds een paar dagen ook een kever koppeltje als huisdieren. Deze kevertjes zijn als het goed is cyprolais aurata, maar eigenlijk nooit geen naam gekregen :oops: Klopt het dat het vrouwtje meestal in de grond verblijft?

Eigenlijk wouden we in eerste instantie de Asbolus verrucosus (of desert ironclad beetle of blue death feigning beetle) maar volgens mij kan je deze nergens in Nederland krijgen... Dus als jij weet hoe ik deze in bezig zou kunnen krijgen, ben ik je eeuwig dankbaar!

Wij zijn helemaal verliefd op de kevertjes en eigenlijk zouden we in de toekomst meer kevertjes willen hebben! Ik vroeg me dan ook af waar jullie de kevertjes vandaan halen? Beurzen, webshops of ergens anders?

Als jullie tips hebben voor de super nieuwe beginner, hoor ik dat natuurlijk ook graag! Ik zal dan waarschijnlijk veel meelezen in het begin, aangezien ik beginner ben.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Denise,

Welkom op het forum. Leuk dat je al Cyprolais Aurata (de naam heb je goed!) hebt. Leuke actieve beestjes zijn dat. En het klopt dat het vrouwtje vaak onder het substraat zit. Als het goed is, is ze eitjes aan het leggen. :D

Verder halen de meeste mensen hun kevertjes overal vandaan. Er worden beestjes onderling verkocht en geruild, er zijn beurzen (zie elders op het forum) en grote commerciële kwekers. Die laatste zijn meestal wel erg duur... Een oproepje op het forum is meestal voldoende om aan een leuk aanbod te komen. Vooral als je net begint kun je een oproepje doen en vragen of er kwekers op het forum zitten die een overschot hebben.

Maar goed, ga vooral eerst lekker lezen en je verdiepen in de grote hoeveelheid soorten. Als je een idee hebt welke soort je zou willen, plaat een bericht.

Veel plezier met keveren en met het forum.

Groetjes,

Ben
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Denise,

Welkom op het forum en heel veel plezier met inlezen.

Pim
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :D
🪲 Beetlegems 🪲
deneesi
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 18:13

Bericht door deneesi »

Dankjullie wel voor de warme welkom en antwoorden! Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar alle soorten (en het liefst heb ik ze allemaal natuurlijk graag in mijn bezig, maar ja :lol: )
Cyprolais Aurata | Pachnoda marginata | Mecynorhina Torquata | Oryctes Nasicornis | En hopelijk meer binnenkort!

Instagram @vitabeetle
Plaats reactie