Hoi!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Millipede
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 nov 2018, 08:37

Hoi!

Bericht door Millipede »

Hoi hoi,

Mijn naam is Linda en ik ben mijn leven lang al bezig met beestjes. Het begon met paarden, honden, koeien etc. maar inmiddels heeft het zich uitgebreid tot vrijwel alle diersoorten. :mrgreen:

2 jaar terug ben ik een maand in de Peruviaanse Amazone geweest, waar ik heb geholpen met onderzoek naar slangen en mestkevers. Bij de mestkevers lag de focus vooral op de Coprophanaeus lancifer en de Oxysternon conspicillatum. Het staat ook zeker op mijn planning om weer terug te keren, maar eerst moet er een opleiding afgerond natuurlijk. :mrgreen:

Sinds Peru ben ik ernstig besmet geraakt met het kriebelbeestjes virus :P Inmiddels heb ik verschillende soorten millipedes en daarnaast natuurlijk nog een aquarium en een hondje. Ook heb ik een groep werksters gehad in een mierenboerderij, maar die leven natuurlijk niet heel erg lang, dus wellicht volgt er nog een keer een kolonie. Tot een paar dagen terug had ik ook een Cosmoderus sp. maar die is helaas overleden, in het voorjaar komt er weer een nieuwe jonkie.

Ook heb ik heel veel interesse in kevers. Ik sprak afgelopen zondag één van jullie op de Vivariumbeurs, ik kreeg een kaartje mee van het forum en zo ben ik hier beland :P . Vooral mestkevers trekken mij erg, maar op de beurs zag ik erg veel interessante soorten en ook in Peru heb ik veel prachtige kevers gezien.

Ook hoop ik dat ik ooit zelf nog eens op de beurs mag staan of wellicht iemand mag helpen op de beurzen, want dat lijkt mij supergaaf! :mrgreen:

Groetjes!
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo Linda,

Leuk dat je erbij bent!
Heb je toevallig in Peru ook soorten gezien zoals Megasoma actaeon of Dynastes hercules lichyi?

Groeten,
Tom
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom hier, leuk dat je via Vivarium hier terecht bent gekomen!
Ik kan je vertellen dat helpen op een beurs súperleuk is! Zondag mocht ik een paar uurtjes helpen. En ik ben pas vorig jaar op Vivarium echt besmet met het kevervirus!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :)
Millipedes vind ik zelf nogal griezelig, maar in ieder geval ben ik wel benieuwd welke kevers je straks zelf thuis hebt rondkruipen :lol:
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie