Henk

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Henk01
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 09:11

Henk

Bericht door Henk01 »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Henk van der Meulen, ik ben 16 jaar oud en woon in Friesland. Ik ben een jaar of 7-8 geleden begonnen met het kweken van tropische vlinders. Sinds een jaar of 3 kweek ik ook kevers. Ik zit momenteel in de vijfde klas van het stedelijk gymnasium en hoop biologie of diergeneeskunde te gaan studeren nadat ik geslaagd ben.
Ik heb de volgende kevers gehad: eudicella woermanni woermanni en Dynastes hercules hercules. Ik ben tot nog toe meer bezig geweest met vlinders, en heb dan ook al enkele tientallen soorten gekweekt. Ik ben nu echter van plan ook weer meer bezig te gaan met kevers.

Groetjes,
Henk
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Henk,

Welkom op het forum! Leuk dat je jezelf aangemeld hebt.
Ik hoop van harte dat je biologie kan gaan studeren als je klaar bent met school. Dat is veel leuker dan diergeneeskunde, volgens mij. :D
Leuk trouwens dat je naast het kweken van vlinders ook weer kevers wilt gaan houden. Wij weten als geen ander hoe verslavend het houden van kevers is. Je zult hier een behoorlijk aantal gelijkgestemde mensen vinden. Heel veel plezier op het forum.

Pim
Sjoerd Ellenkamp
L1
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 okt 2016, 08:23

Bericht door Sjoerd Ellenkamp »

Hallo Henk,

Met welke soorten wil je weer gaan beginnen? Welke vlinders kweek je? Ik zelf heb op het moment eieren van Antherina suraka, rupsen van Attacus atlas, rupsen en cocons van Samia ricini en eieren van Hyalophora cecropia in bestelling.

Groeten Sjoerd
Henk01
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 09:11

Bericht door Henk01 »

Bedankt Pim! :)
Sjoerd Ellenkamp schreef: ma 26 jun 2017, 21:50 Hallo Henk,

Met welke soorten wil je weer gaan beginnen? Welke vlinders kweek je? Ik zelf heb op het moment eieren van Antherina suraka, rupsen van Attacus atlas, rupsen en cocons van Samia ricini en eieren van Hyalophora cecropia in bestelling.

Groeten Sjoerd
Hallo Sjoerd,
Ik heb nu weer mecynorrhina torquata ugandensis en ben deze samen met iemand anders aan het kweken voor de reptielenwinkel waar ik werk.
Voor mezelf zou ik ook graag eens phalacrognathus muelleri willen proberen, of golofa porteri, odontolabis burmeisteri, cyclommatus metallifer en megasoma elephas, maar eigenlijk sta ik open voor alles.
Op het moment heb ik parnassius apollo vliegen, en heb ik rupsen van attacus atlas en Papilio multicaudatus. Ik heb verder al vele andere soorten gekweekt, zowel dag- als nachtvlinders, waaronder die jij opnoemt. Zijn zeker de moeite waard om te kweken! :)

Groeten,
Henk
"Just because it's different doesn't mean it's bad."
Plaats reactie