Rutger

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
RHL
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 14:30

Rutger

Bericht door RHL »

Goedendag allemaal

Mijn naam is Rutger, ik 18 jaar uit en studeer momenteel in Leeuwarden.
Een half jaar geleden ben ik gestart met de keverhobby. Toen ik een paartje xylotrupes gideon sumatrensis kocht. Na veel plezier er aan te hebben gehad zijn ze recent gestorven. Gelukkig hebben ze wel een prachtige stel larven achter gelaten.

Nu wil ik graag nieuw soort houden om de hobby door te zetten. Maar ik heb nog geen idee wat. Dat is dan ook de reden dat ik me bij het forum aan sluit zodat, ik me kan oriënteren op een nieuw soort.

Groeten Rutger
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Rutger, welkom hier ! Gaaf dat je larven hebt van je eerste koppeltje. Wat voor soort kevers heeft je voorkeur ? Flower beetles ? Mooie gekleurde dag actieve kevers, hertkever achtige met flinke kaken of zoek je weer iets zoals je nu hebt ?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Rutger,

Welkom op het forum. Leuk dat je een half jaar geleden gestart bent met de keverhobby. Wat was voor jou de aanleiding om er mee te beginnen? Normaliter is het een hobby waar je niet zomaar mee begint, toch?

Veel plezier op het forum.

Pim
RHL
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 14:30

Bericht door RHL »

@Hans, Ik zit te kijken naar de flowerkevers. Vind de dag activietijd en mooie kleuren erg interessant. Ik heb alleen niet echt verstand van welke soorten goed te houden zijn.

@Pim, Ik hield all eerder insecten(wandelende takken, vlinders, mieren) ik was eigenlijk aan het zoeken naar nieuw insect voor me nieuw kamer. Toen zag ik ze staan op een beurs in zwolle en was eigenlijk gelijk verliefd.
tankton
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 16:05

Bericht door tankton »

Pachnoda marginata is een erg leuke beginnerssoort. Heb er zelf ook een stuk of 30 :)

http://www.martingoss.co.uk/photogaller ... inata1.jpg
Plaats reactie