even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
huibert
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 13:42

even voorstellen

Bericht door huibert »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bert Vlot, 54 jaar en beginner op het gebied van insekten, wat betreft de grotere soorten, alleen de Extatosoma tiaratum heb ik al een paar jaar in een bak van een meter zitten.De kleinere zoals fruitvliegen, springstaarten, erwtenluis en tropische pissebedden kweek ik massaal om mijn collectie gifkikkers te voeden.
Verder lopen er in de terrariumruimte verschillende reptielen los rond, ( Kameleons en verschillende soorten dag en nacht gekko's) en op de grond staat nog een terrarium van 2 meter waar een koppel rode baardagamen zitten,het is hier dus een beestenbende wat dat betreft.(alleen in deze ruimte).
Dat ik met grote insekten bezig bent, komt eigenlijk door mijn vriend Marten Höhle die eitjes zocht van de flappentak en deze geruild hebt met de volgende larven in fase 3
Phalacrognathus muelleri 1.1
Prosopocoilus giraffa keisukei 1.1
Eudicella tetraspilota 0.0.5
en ik heb nog een spiderling Psalmopoeus pulcher
Dit is een globale greep uit mijn dierencollectie.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Dag Huibert leuk dat je je hebt aangemeld! Mooie soorten heb je geruild en redelijk onbekende ook. Ik ben benieuwd hoe je kweek gaat lopen.

Veel plezier hier!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha ha als ik dat zo lees wil ik wel geloven dat het een aardige beestenbende is daar ! Welkom !
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom Bert,

Het zijn ook niet gelijk de makkelijkste soorten kevers die je heb gekregen :D
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Plaats reactie