Hallo keverliefhebbers!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
heerjelle
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 22:02

Hallo keverliefhebbers!

Bericht door heerjelle »

Ik ben Jelle, een 25 jaar oude dierenliefhebber met een voorkeur voor insecten :lol:
Heb al een tijdje een aantal Achatina Fulica white jade en Achatina Achatina. Ook heb ik Spirostreptus green fairytail en zoek nog een stel Archispirostreptus gigas.

Buiten die soorten waar ik al ervaring mee heb ben ik mij nu langzaam aan het verdiepen in kevers. Het lijken me interessante beesten om te houden, en rozenkevers lijken me de makkelijkste beginsoort :D. Dit lijkt me een interessant forum vol enthousiastelingen, dus een goede plek om me bij aan te sluiten en om te leren van de ervaren mensen!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Jelle,

Welkom op het forum. Leuk dat je naast slakken nu ook kevers wilt gaan houden.
Kevers zijn inderdaad hartstikke leuke dieren. Rozenkevers zijn inderdaad de gemakkelijksten, maar er zijn nog een heleboel andere soorten om te houden. Dat zal je hier wel ontdekken op het forum. Als je iets wilt weten wat je niet snel kan vinden stel dan gerust jouw vraag en er is altijd wel iemand die je kan helpen. Veel plezier op het forum.

Pim
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom!

Mooie dieren heb je al zitten en kevers zouden inderdaad een mooie aanvulling zijn!
heerjelle
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 22:02

Bericht door heerjelle »

Pim schreef:Hallo Jelle,

Welkom op het forum. Leuk dat je naast slakken nu ook kevers wilt gaan houden.
Kevers zijn inderdaad hartstikke leuke dieren. Rozenkevers zijn inderdaad de gemakkelijksten, maar er zijn nog een heleboel andere soorten om te houden. Dat zal je hier wel ontdekken op het forum. Als je iets wilt weten wat je niet snel kan vinden stel dan gerust jouw vraag en er is altijd wel iemand die je kan helpen. Veel plezier op het forum.

Pim
Bedankt, ik heb natuurlijk al lang gekeken naar alle soorten die hier voorbij komen! Maar eenvoudig beginnen is vast verstandig :lol: .
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Jelle,

Nogmaals welkom op het forum! Waarschijnlijk heb je je al tegoed gedaan aan alle informatie die hier te vinden is. Erg belangrijk ook, want ondanks dat veel keversoorten redelijk gemakkelijk succesvol te kweken zijn geldt ook hier dat een goede voorbereiding erg belangrijk is.

Heb je inmiddels al iets op het oog? Bij interesse of verdere vragen kun je een topic aanmaken en dan zijn er vast velen die je verder willen helpen.

Succes en vooral veel plezier toegewenst met de beesten!

Bas
heerjelle
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 22:02

Bericht door heerjelle »

bas schreef:Hoi Jelle,

Nogmaals welkom op het forum! Waarschijnlijk heb je je al tegoed gedaan aan alle informatie die hier te vinden is. Erg belangrijk ook, want ondanks dat veel keversoorten redelijk gemakkelijk succesvol te kweken zijn geldt ook hier dat een goede voorbereiding erg belangrijk is.

Heb je inmiddels al iets op het oog? Bij interesse of verdere vragen kun je een topic aanmaken en dan zijn er vast velen die je verder willen helpen.

Succes en vooral veel plezier toegewenst met de beesten!

Bas
Ik heb inderdaad al flink rondgeneusd hier :D. Denk dat ik ga beginnen met pachnoda marginata peregrina, makkelijk en veel informatie over te vinden. Eerst even weer eens wat gezellige witte mijten zien te lozen :evil: en een bakje vinden voor de kevers. I'll be around!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Jelle,

Pachnoda zijn voor veel beginners de eerste keuze. De reden hiervoor is volgens mij niet anders dan dat ze gemakkelijk te verkrijgen zijn tegen een lage prijs. Qua verzorging en onderkomen verschillen ze niets van een hele reeks andere soorten cetoniinae zoals bijvoorbeeld Cyprolais, Eudicella, Chlorocala en Dicronorrhina. Veel van deze soorten zijn vaak prima te verkrijgen (vooral hier op het forum) en zijn in aanschaf niet veel duurder. Zo heeft Arthur bijvoorbeeld Cyprolais aurata in de aanbieding.

Goed, uiteindelijk moet je natuurlijk kiezen voor de soort die je het meest aanspreekt. Maar het idee dat je het beste met Pachnoda marginata peregrina zou starten is inmiddels een beetje achterhaalt.

Wat de mijten betreft. Laat je bakken en het substraat een beetje drogen. Dan ben je zo van je mijten af.

Succes!
heerjelle
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 22:02

Bericht door heerjelle »

bas schreef:Hoi Jelle,

Pachnoda zijn voor veel beginners de eerste keuze. De reden hiervoor is volgens mij niet anders dan dat ze gemakkelijk te verkrijgen zijn tegen een lage prijs. Qua verzorging en onderkomen verschillen ze niets van een hele reeks andere soorten cetoniinae zoals bijvoorbeeld Cyprolais, Eudicella, Chlorocala en Dicronorrhina. Veel van deze soorten zijn vaak prima te verkrijgen (vooral hier op het forum) en zijn in aanschaf niet veel duurder. Zo heeft Arthur bijvoorbeeld Cyprolais aurata in de aanbieding.

Goed, uiteindelijk moet je natuurlijk kiezen voor de soort die je het meest aanspreekt. Maar het idee dat je het beste met Pachnoda marginata peregrina zou starten is inmiddels een beetje achterhaalt.

Wat de mijten betreft. Laat je bakken en het substraat een beetje drogen. Dan ben je zo van je mijten af.

Succes!
Ah, weer wat geleerd, bedankt :D ! Ik zag Arthur al op marktplaats voorbij komen, en kom zelf uit de buurt van Arnhem dus zal er over nadenken. En ik weet dat de mijten goed gedijen als het vochtig is, maar vooral Achatina Achatina heeft een hele hoge vochtigheid nodig helaas. Zodra ik een reservebak heb kan er wat aan gedaan worden!
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Je kunt er ook gewoon een ventilatortje opzetten, mijten kunnen niet tegen tocht.
heerjelle
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 22:02

Bericht door heerjelle »

Super Joey schreef:Je kunt er ook gewoon een ventilatortje opzetten, mijten kunnen niet tegen tocht.
Daar heb ik nooit aan gedacht, maar dan komen ze ongetwijfeld terug zodra ik hem weghaal?
Plaats reactie