Hoi

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Hoi

Bericht door Super Joey »

Hoi keverliefhebbers,

Ik ben Joey, ik ben 13 jaar en de dieren die ik nu heb zijn bidsprinkhanen (Hierodula patellifera), wandelende takken (Carausius morosus, Eurycantha calcarata), miljoenpoten (Spirostreptus sp.1"Tansania"), dubia's (Blaptica dubia), Griekse landschildpad (Testudo herrmanni boettgeri) en verder nog een hond, kat en een konijn (maar die is van mijn zusje). Binnenkort krijg ik ook nog een stekelstaartvaraan (Varanus acanthurus) en waarvoor ik eigenlijk hier ben: rozenkevers (Pachnoda sinuata):D .
Ik vind kevers heel cool en hoop in de toekomst mijn moeder over te kunnen halen voor grotere soorten zoals Mecynorrhina of Xylotrupes oid.
Ik hoop dat ik op dit forum veel info kan vragen en vinden en als ik meer ervaring heb zelf informatie te delen!

Groeten Joey
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Heej Joey,

Leuk je hier ook te zien! Je hebt al een aardige verzameling dieren!
Heel mooi dat je nu ook aan kevers wil beginnen. Een goede zet is het zeker om met Pachnoda's te beginnen, steeds een iets groter soortje erbij dan kan je moeder rustig wennen aan het idee van kevers in haar huis :lol:
Zoals ik al zei kun je van mij Pachnoda's krijgen, alleen moeten we even wachten op warmer weer 8-)

Ieder geval tot die tijd ben je wel zoet met alle informatie hier op het forum.
Veel plezier en welkom hier!
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Haha inderdaad ook leuk jou te zien. Mijn moeder wil me ook wel brengen misschien, alleen kijken wanneer haar goed uitkomt. Ik zal hier zeker genoeg info vinden! :lol:
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3117
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Joey,

Welkom op het forum. Nou, je zult genoeg tegenkomen hier om je eerst grondig te verdiepen in de keverhobby. Ook is hier genoeg hulp aanwezig als je vragen hebt. Veel plezier!

Pim
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Dankuwel ;)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3117
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Joey, met zoveel verschillende insecten (bidsprinkhanen, wandelende takken p, miljoenpoten en dubia's weet jij vast wel iemand of meerdere personen die het leuk vinden om met dat soort insecten in november een weekeinde op Vivarium te staan. Zie het topic daarover hier: viewtopic.php?f=67&t=2870. We horen graag van je.
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Nou, ikzelf zou het niet doen, en ik ken eigenlijk ook geen Nederlandse kwekers aangezien ik de bidsprinkhanen en miljoenpoten uit Duitsland heb en de wandelende takken en dubia's uit een winkel. :roll:
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Hey Joey!

Welkom op het forum. Zo te zien heb je al een aardige collectie.
Ik ben stikjaloers op je dat je straks een acanthurus hebt!
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Bedankt :lol: . Het duurt nog wel even voordat het zover is hoor, eerst moet ik van m'n moeder een ander terra verkopen omdat die nu in de weg staat, daarna nog een 150 cm terra vinden voor een schappelijk prijsje in de buurt en dan pas komt er een. Maar ik heb ook geen haast. Lijkt me wel een geweldig beestje ja ;)
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Joey, hartelijk welkom op het forum ! Leuke nick heb je gekozen, had gelijk een glimlach :D Je hebt al een flinke collectie in huis. Daar dadelijk ook nog eens Pachnoda's bij. Je hebt het goed voor elkaar. Geweldig dat je zoveel mag van je ouders. Delen je zus en ouders ook de passie voor de beesten of is dat echt jouw ding ?
Plaats reactie