nieuw lid

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
roodstar 23
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 19:49

nieuw lid

Bericht door roodstar 23 »

hallo ,ben nieuw op dit forum en ben voorzichtig begonnen met kevers .
Heb in de dierenwinkel een 15 tal dola,s gekocht als start ,in het bos de benodigde humes bladeren van eik en beuk gehaald en voldoede wit houtrod.
Op gevoel het geheel in een terarium gedaan en word verwarmd met een warmtematje ,bovenop een afdekplaat [doorzichtig] deze plaat geef iets condens , geen druppels denk dat het medium net voldoende vochtig blijft maar blijf het met mijn hand controleren of het niet te droog of te vochtig is .
Zal op het forum weergeven of de dola,s goed groeien en in pop fase gaan .
Gr, john.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi John,

Welkom op het forum. Goed dat je met dola's gestart bent, want het is altijd goed eerst met de iets eenvoudigere soorten te beginnen. Als je dan ervaring daarmee hebt kan je moeilijkere soorten gaan houden. Qua informatie kan je hier genoeg vinden natuurlijk. Veel plezier hier.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha John ! Leuk om weer een mede kever fanaat te mogen verwelkomen ! In welk stadium zijn je larven ? Dola's/ Pachnoda's blijven een erg leuk en actief soort, ze vervelen nooit :-)
roodstar 23
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 19:49

Bericht door roodstar 23 »

Hansje Pansje schreef:Ha John ! Leuk om weer een mede kever fanaat te mogen verwelkomen ! In welk stadium zijn je larven ? Dola's/ Pachnoda's blijven een erg leuk en actief soort, ze vervelen nooit :-)
morgen 9 october haal ik mijn dola,s op ,weet dan naar grote in welk stadium de larven zijn .
gr, john
Gebruikersavatar
rottie
L2
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 20:03

Bericht door rottie »

Hallo John,
Welkom op het forum.
dgv Eric ;)
Plaats reactie