Hallo allemaal

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
FruityReptiles
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 10:15

Hallo allemaal

Bericht door FruityReptiles »

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen zoals dat hoort op een forum.
Nou mijn naam is Peter. En ik heb nu al enkele jaren reptielen zitten (1.1.3 Phelsuma Quadriocellata & 2.2.2 Correlophus Ciliatus), en daarnaast kweekte ik al met enig succes de volgende diertje: Fruitvliegjes, Kakkerlakken (Blaptica Dubia), Bonenkevers, Meelwormen en Springstaartjes.

Afgelopen week was ik op een beurs in Zwolle, en toen had ik me voorgenomen om eigenlijk geen dieren mee te nemen. Maar toch kwam ik thuis met 8x L2 - L3 Pachnoda Sinuata Flaviventris larven. Waar ik nu een mooi huis voor aan het maken ben (zitten nu nog in een chineesbakje).
Ik kwam dit forum tegen toen ik onderzoek aan het doen was naar verschillende kever soorten. Ik merkte al gauw dat er nog wel een aantal kevers zijn die ik uit wil proberen.

Met vriendelijke groet,
Peter.
FruityReptiles
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 10:15

Bericht door FruityReptiles »

Hallo,

Ik ben Peter, 24 jaar oud. Ik heb nu al enkele jaren reptielen in mijn bezit (Phelsuma quad. 1.1.3 & Correlophus ciliatus 2.1.3).

En nu heb ik sinds korte ook 8 stuks L2 - L3 Pachnoda sinuata flaviventris. En ik ben wel van plan in de toekomst me kever arsenaal uit te breiden met verschillende soorten kevers, want ze zijn zo schattig!!!

Nogmaals bedankt voor het toelaten, en ik hoop dat ik hier voldoende leer om me kevertjes vrolijk te houden (gok het wel). Heb al 10 liter loofbosgrond ingeslagen voor me larven hahah

Groetjes!!!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Peter,

Welkom op het forum. Leuk dat je toch met de kevers thuis gekomen bent. En nu maar genieten en verder uitbouwen. Hier kan je de benodigde informatie vinden, dus niets houdt jou tegen :D . Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Veel plezier.

Pim
FruityReptiles
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 10:15

Bericht door FruityReptiles »

Pim schreef:Hoi Peter,

Welkom op het forum. Leuk dat je toch met de kevers thuis gekomen bent. En nu maar genieten en verder uitbouwen. Hier kan je de benodigde informatie vinden, dus niets houdt jou tegen :D . Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Veel plezier.

Pim

Bedankt, en genieten doe ik zeker. Ik zal direct een de rest bekijken.

Groetjes!
Gebruikersavatar
rottie
L2
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 20:03

Bericht door rottie »

Hoi Peter,

Welkom hier op het forum.

Vriendelijke groeten Eric ;)
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Peter,
Hartelijk welkom op het forum ! Gaaf dat je nu aan het keveren ben geslagen, je zult er geen spijt van krijgen ;-) Je kunt voor de verzorging van je larven en uiteindelijk kever imago's de caresheet van de Pachnoda Marginata aanhouden.

Met loofbosgrond bedoel je humus toch ? Grond zelf heeft geen voedingswaarde voor de larven. Wellicht een overbodige opmerking van mijn kant maar je zou niet de eerste zijn die daar een foutje mee maakt ;-)

Heel veel plezier en succes met je eerste kweek ! :-)
FruityReptiles
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 10:15

Bericht door FruityReptiles »

Hansje Pansje schreef:Ha Peter,
Hartelijk welkom op het forum ! Gaaf dat je nu aan het keveren ben geslagen, je zult er geen spijt van krijgen ;-) Je kunt voor de verzorging van je larven en uiteindelijk kever imago's de caresheet van de Pachnoda Marginata aanhouden.

Met loofbosgrond bedoel je humus toch ? Grond zelf heeft geen voedingswaarde voor de larven. Wellicht een overbodige opmerking van mijn kant maar je zou niet de eerste zijn die daar een foutje mee maakt ;-)

Heel veel plezier en succes met je eerste kweek ! :-)

Ja ik had het aan de verkoper gevraagd en die noemde het loofdbosgrond.. en zijn uitleg erbij was als volgt: Je heb in het bos eerst een laag bladeren, dan nog een laagbladeren en dan loofbosgrond.. dus wat ik nu een zoek hier in de buurt is plekken waar dit ook voorkomt.. alleen overal hier liggen paar blaadjes en daarna is het direct klei.. niet echt voedzaam lijkt mij..

Maar als dit humus is dan zoek ik inderdaad humus ;)
Plaats reactie