Peter (al beetje bekend)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Peter (al beetje bekend)

Bericht door Peter »

Goed, ik heb hier al een tijdje wat rond gehangen en heb van Sidguppy zijn laatste kolonie Eudicella gekocht. Echter las ik vandaag echter dat er van mij foto's werden verwacht dus ik dacht laat ik eens een topic openen.

Naast de Eudicella smithi bertherandi heb ik ook een groep Pachnoda marginata

Maar goed, wie ben ik? Ik ben Peter, 21 jaar oud, ik studeer informatica op de Hoge School Utrecht en ben al van kinds af aan natuurliefhebber. Ik woon in de polder (hoewel in de nieuwbouw toch redelijk in de natuur) en verder houd ik van fotograferen.
Mijn vriendin is hobbyist entomoloog en studeert bos & natuur beheer in Velp. Kortom heerlijke combinatie. :)
Op het moment staat het terrarium met Eudicella's bij haar omdat het anders zo stil is op haar studentenkamer. Zo'n kever die dan af en toe zoemend rondvliegt brengt nog wat afleiding.

Aangezien Petra al een half jaar geleden(mijn excuses, ik had het echt niet gelezen) foto's verwachte en ik sidguppy ook even het resultaat wil laten zien, wat foto's:

Afbeelding
het terrarium Hier zitten nu de Eudicella's in. De Pachnoda's zitten in een kleiner terrarium hier op mijn bureau. Na een tijdje de Eudicella's te hebben gehad kwam er opeens een mijten plaag opzetten. Meteen roofmijten besteld bij Refona en die hebben er gelukkig korte mette mee gemaakt.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
de Eudicella's Na verloop van tijd zijn de meeste kevers naar de eeuwige jachtvelden gegaan door ouderdom. Maar het wemelt nu werkelijk van de larven dus ik verwacht binnenkort flink wat drukte. Enkele zitten al in hun cocon.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding