Wie ben ik - Mercedes

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Cediie
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:43

Wie ben ik - Mercedes

Bericht door Cediie »

Hoi Allen!

Mijn naam is Mercedes (ja echt :D )
Een jaar geleden heb ik een afstudeerproject gedaan over loopkevers in Nederland, daar is eigenlijk mijn fascinatie mee begonnen. Toen ik laatst op de beurs was in Houten zag ik iemand staan met kevers, ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik ze zelf ook kon kweken, dus ik vond dit geweldig om te zien.

Na wat info opgezocht te hebben ben ik eigenlijk gelijk gaan zoeken, en heb ik mijn eerste larven aangeschaft; Pachnoda fissipuncta. Een paar dagen later heb ik larven van de Proteatia speciosissima besteld. Ik heb een duik in het diepe genomen want uiteraard zit ik nog met veel vragen, maar ben al veel op het forum gaan lezen en een hoop zijn al beantwoordt.

Ik heb de larven nu nog in een kleiner bakje met bosgrond. Een nieuw terrarium staat al klaar maar daar moet nog een grotere laag grond in. Mijn uiteindelijke doel is een mooie showbak waar ik ook mijn 2 wandelende takken bij ga zetten. Ook heb ik nog een groter terrarium met 4 rattenslangen en staat mijn huis vol met planten :D
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Welkom.

Leuke soortjes heb je
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom Mercedes! Mooie en bijzondere naam, hoor je niet vaak bij een persoon.

Leuke soortjes heb je uitgekozen, perfect om mee te beginnen.

Welke wandelende takkensoort heb je?

Succes mer de kweek!
Gebruikersavatar
Nathan
Imago
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 18:15

Bericht door Nathan »

Heel veel succes maar vooral plezier met deze leuke hobby.
Ook wij zijn zo begonnen en bouwen zo langzaam aan een mooie verzameling kevers.
Groetjes,
Nathan en Peter
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Wat leuk Mercedes! Let goed op dat je het terrarium op de juiste vochtigheid houdt, dat is bij mij nog wel eens lastig! Ik dacht dat ik gestopt was met wandelende takken, had2 nimfen over het hoofd gezien, bleken een man en vrouw en.... nu heb ik alweer minstens 5 jongen. daar blijft het vast niet bij! Ach, het is welgezellig in de bak bij de miljoenpoten/pissebedden, en ze eten nu ook niet zoveel, gelukkig.

Welkom op dit forum!
Live, Larf, Love
Cediie
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:43

Bericht door Cediie »

Dank jullie voor de reacties :)
Arietuur schreef: ma 28 sep 2020, 18:39 Welke wandelende takkensoort heb je?
Ik heb de Australische variant, deze vond ik er een stuk aparter uitzien!
Mirkku schreef: di 29 sep 2020, 20:48 Wat leuk Mercedes! Let goed op dat je het terrarium op de juiste vochtigheid houdt, dat is bij mij nog wel eens lastig! Ik dacht dat ik gestopt was met wandelende takken, had2 nimfen over het hoofd gezien, bleken een man en vrouw en.... nu heb ik alweer minstens 5 jongen. daar blijft het vast niet bij! Ach, het is welgezellig in de bak bij de miljoenpoten/pissebedden, en ze eten nu ook niet zoveel, gelukkig.

Welkom op dit forum!
Ja daar let ik op, ik heb een vocht en temperatuurmeter in de bak :) Bedankt voor de tip. Kan niet wachten totdat mijn takken eindelijk eitjes leggen! Het terrarium mag nog wel voller en met de larven moet ik ook nog wel wat geduld hebben.

Groetjes Mercedes
Ramon
L2
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 24 feb 2020, 21:13

Bericht door Ramon »

Hoi Mercedes, welkom. Bedoel je dat je de psg9 extatosoma tiariatum hebt? Die houden niet echt van vocht....
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Mercedes,

Welkom op het forum.
Wat leuk dat je op een goede manier begonnen bent met de hobby. Eerst inlezen en dan met gemakkelijke soorten beginnen. Nog even en je zal wel veel meer hebben zitten.
Interessant dat je een project over loopkevers gedaan hebt. Afgelopen jaren heb ik geprobeerd om wat loopkevers te houden (en eventueel te kweken), maar dat is nooit een succes geworden. Sporadisch kwam ik ze tegen en een leuk groepje maken ging dus al helemaal niet. Wellicht dat jij wat tips hebt.
Veel plezier hier op het forum.

Pim
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom :D
🪲 Beetlegems 🪲
Cediie
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:43

Bericht door Cediie »

Pim schreef: wo 21 okt 2020, 09:29 Wat leuk dat je op een goede manier begonnen bent met de hobby. Eerst inlezen en dan met gemakkelijke soorten beginnen. Nog even en je zal wel veel meer hebben zitten.
Interessant dat je een project over loopkevers gedaan hebt. Afgelopen jaren heb ik geprobeerd om wat loopkevers te houden (en eventueel te kweken), maar dat is nooit een succes geworden. Sporadisch kwam ik ze tegen en een leuk groepje maken ging dus al helemaal niet. Wellicht dat jij wat tips hebt.
Hoi Pim,
Sorry voor de late reactie, ik krijg schijnbaar geen meldingen als iemand reageert op mijn bericht. Ik kan binnenkort antwoord geven op je vraag, ik heb de larven van de protaetia geruild tegen larven van de eudicella aetiopica en heb inmiddels 6 coconnetjes. Van de Pachnoda 1 cocon. En probeer me zo goed mogelijk in te lezen maar toch vind ik het heel spannend om alles zelf uit te proberen.
Jammer dat jouw eigen project niet zo goed gelukt is.
Lous schreef: do 29 okt 2020, 19:14Hoi en welkom :D
Hoi! Dankjewel :D
Plaats reactie