Pachnoda marginata peregrina

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
tvm9401
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:20

Pachnoda marginata peregrina

Bericht door tvm9401 »

hallo ik wil graag Pachnoda marginata peregrina gaan houden ik heb al een tijd reptielen en gebruikte de larven eerst (pas geboren dan wel) voor mijn hagedissen nu zie ik nu eigenlijk pas in hoe mooi de kevers zijn zou iemand me er mee kunnen helpen met dingen zoals huisvestiging vande larven en van de kevers, het substraat, warmte , en de kweek.

ik weet niet of ik hier goed zit met het vragen want ik ben sinds gisteren nieuw :oops:
ik denk ook dat deze vragen al duizend keer gevraagt zijn alleen je moet me iets persoonlijk zeggen voor dat ik het pas snap :P

en ik vraag liever veel dan dat ik straks wormen heb en er niets van weet .

gr tom 8-)
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

tvm9401 schreef:hallo ik wil graag Pachnoda marginata peregrina gaan houden ik heb al een tijd reptielen en gebruikte de larven eerst (pas geboren dan wel) voor mijn hagedissen nu zie ik nu eigenlijk pas in hoe mooi de kevers zijn zou iemand me er mee kunnen helpen met dingen zoals huisvestiging van de larven(in een plastic bak van 3,5 liter kunnen zo'n 15 larven) en van de kevers(50x30x30 is een mooie maat voor een groepje), het substraat(10 cm bladhumus), warmte (ongeveer 25 graden celsius), en de kweek(gaat bijna vanzelf als er gepaard wordt en de grond vochtig genoeg is).

ik weet niet of ik hier goed zit met het vragen want ik ben sinds gisteren nieuw :oops: zo is iedereen begonnen :lol:
ik denk ook dat deze vragen al duizend keer gevraagt zijn alleen je moet me iets persoonlijk zeggen voor dat ik het pas snap :P kan gebeuren :)

en ik vraag liever veel dan dat ik straks wormen heb en er niets van weet .

gr tom 8-)
tvm9401
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:20

Bericht door tvm9401 »

bedankt dat helpt echt heel veel . TOP :D :D :D
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

geen dank hoor ;) een forum is om te helpen toch :lol:
jackdw

Bericht door jackdw »

Van de 20 larven die 'k in een (ex) aquarium heb gedaan in november zijn er recentelijk al 6 kevertjes losgebroken uit hun cocon (Pachnoda m. p.). Niks bijzonders maar voor m'n eerste kevers in jaaaren wel heel leuk...
En verwacht er nog wel een paar...
Moest je in de buurt van Antwerpen wonen, mag je binnenkort wel wat kevertjes hebben hoor...zeg maar een starterspakket...

Jammer dat veel leden (is op veel forums zo) niet hun gemeente en land aanduiden op hun profiel, zou het wel makkelijker maken om weten waar iemand ongeveer in de buurt woont... :ugeek:

En in veel reptielenwinkels verkopen ze larven van P. m als voederdieren. :(
tvm9401
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:20

Bericht door tvm9401 »

koener schreef:geen dank hoor ;) een forum is om te helpen toch :lol:
ik woon in Geleen (Limburg - Nederland)

gr ;)
Plaats reactie