Kevers voor in een paludarium?

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
mn.
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 okt 2010, 21:59

Kevers voor in een paludarium?

Bericht door mn. »

Zijn er kleine keversoorten die in een paludarium kunnen? Zonder dat ze alle planten beginnen op te eten en ze te combineren zijn met gifkikkers, zonder deze lastig te vallen. Het gaat om erg vochtige bakken.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Kevers en larven zullen je hele bak omspitten en de wortels verwoesten en de vochtigheid is voor de meeste kevers ook een probleem... ;)
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Je zou wel wat kever mannetjes kunnen toevoegen, maar de kans bestaat dat ze door het vocht niet zo lang leven. Afhankelijk van de grootte van de kikkers kunnen ze misschien wel worden opgegeten of aangegeten.
Wel een interessant experiment. De combinatie van gifkikkers en kevers is mooi.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
mn.
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 okt 2010, 21:59

Bericht door mn. »

Peter schreef:Je zou wel wat kever mannetjes kunnen toevoegen, maar de kans bestaat dat ze door het vocht niet zo lang leven. Afhankelijk van de grootte van de kikkers kunnen ze misschien wel worden opgegeten of aangegeten.
Wel een interessant experiment. De combinatie van gifkikkers en kevers is mooi.
Inderdaad, maar ik wil geen onnodige risoco's nemen. Het gaat om kikkers van 2-3cm. Maar dan ga ik het zo laten. Ik wil geen kikkers van 30-40 euro op het spel zetten.
Plaats reactie