Oops I did it again...

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
marts_insects
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 09 sep 2019, 20:01

Bericht door marts_insects »

Tja zo is dit ook bij mij gegaan. Ik begon 2 jaar geleden met 1 bakje van 30 x30 x30 met een bidsprinkhaan erin. Inmiddels heb ik rond de 25 miljoenpoten, 2 soorten pissebedden, rond de 40 kevers (pachnoda fissipuncta, pachnoda marginata peregrina en pachnoda aurantia), 4 bidsprinkhanen, 2 landheremietkreeften, 4 schorpioenen en 2 soorten wandelende takken. Alles is verdeeld over 8 terrariums en ik heb er nog 4 in de schuur staan wachtend op een moment dat ik ruimte heb gecreëerd in mijn terrariumkamer. Gelukkig komt mijn verlanglijstje steeds dichter bij het einde maar voor nu staat er aan kevers nog Chlorocala africana oertzeni en stephanorrhina guttata guttata op. Ik heb de tijd er voor en alles wordt goed verzorgd dus waarom ook niet?
Instagram: marts_insects

Kevers
Pachnoda marginata peregrina
Pachnoda fissipuncta
Pachnoda marginata aurantia
Pachnoda sinuata
Chlorocala africana oertzeni
Stephanorrhina guttata guttata
Chlorocala africana africana*

*Heb ik gehad
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha ha ja en lekker dat dat is..... Oke manlief is soms iets minder enthousiast omdat er weleens (elke 4 dagen) humus, grond, bladeren, complete struiken en ander kweek en voeder materiaal in een spoor van en naar kweekkamer door het huis ligt. Ik ben in 2000 begonnen met mn eerste takken, heremiet kreeften en bidsprinkhanen. In 2009 kwam daar dan eindelijk de kever bij en die heeft tot een jaar of 2 geleden de boventoon gevoerd. Vroeger had ik heel erg veel terrariums, kweekbakken met voornamelijk kevers. Momenteel heb ik vooral wandelende takken, bladeren, Stilpnochlora's, miljoenpoten, pissebedden, slakken, vlinders (motten). Achter de schermen is de terugkeer van een kever overdosis in voorbereiding. Ik heb mijn zinnen op een andere kamer in huis gezet maar dat gaat niet zo snel als ik had gehoopt. Ik wil nieuwe terrariums gaan maken maar dat kan pas als de beoogde kweekkamer klaar is. :cry: Ik heb ook een groot, hoog terrarium staan en daar wil ik er meer van. Dat is altijd de mooiste bak geweest omdat je helemaal los kan gaan met de inrichting en toch nog ruimte genoeg over is om de beesten te laten vliegen. Dus ja stiekem moet ik erkennen dat ik het herken. Beestjes hebben is verslavend, en keveren is een virus. :D
Vanessa
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 14:55

Bericht door Vanessa »

Mmm, ik begon met 1 aquarium (30 liter nano), kocht een paar jaar later een 120 liter bak en daarna nog een 21 liter garnalenbakje.

Wandelende takken hetzelfde verhaal. De Peruphasma schultei's waren de eerste, gevolgd door mijn Sungaya inexpectata's. Van een derde soort heb ik inmiddels eitjes liggen, evenals van mijn eerste soort wandelend blad.

Nu dus larven van mijn eerste soort kevers. Ik zeg eerste, want mezelf kennende blijft het daar niet bij.

Het hele spul heeft z'n eigen kamer, die tevens dienst doet als logeerkamer, mits de gasten het aankunnen.
Plaats reactie