Show ons je set-up

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

leovb schreef:Hi Hans,

Ik zal verder zoeken op het forum en daarbuiten.

Los van mijn vragen blijft het zo dat meerdere kweekverslagen van meerdere kwekers een breder beeld geven van verschillende wijzen hoe soorten te houden en te kweken. Bijna iedereen doet wel "iets" uit een "recept" anders vandaar mijn vraag/oproep uitgebreidere tekst bij de boeiende foto's te vermelden. Simpel voorbeeld; uit de foto's kan ik niet opmaken hoe groot bakken zijn (afgezien van een aanduiding van inhoud). , welke temperatuur de dieren gehouden worden etc...

Cheers, Leo
Je hebt helemaal gelijk Leo,
maar ik denk dat het er vooral in zit dat het veel werk is zulke sheet's te maken,
en het is toch vaak ook dat een ieder zijn eigen manier heeft.

Daarbij.............één moet de eerste zijn die specifieke topics aanmaakt met hele duidelijke vragen 8-) :lol:
(u begrijpt dit is een subtiele hint :lol: :lol: )

Ben benieuwd naar de foto's wanneer je zover bent :mrgreen:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Mijn broertje was flink aan het snoeien geweest in zijn kikker en hagedissen terrarium dus ik had weer wat plantenmateriaal te gebruiken.

Er zitten nu Pachnoda mannetjes in en een Eudicella smithi vrouwtje. Binnenkort komen er echter Mecynorhinella ugandensis of Rhabdotis sobrina bij.
Spotjes komen van de Action en fittingen van Terrafauna. Op de grond ligt een mengsel van potgrond, cocopeat en houtmolm. In feite heeft het weinig functie maar de planten doen het er goed op.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Aanklikken voor vergroting.

Links van de bak zie je mijn Mecynorhinella ugandensis larven die al sinds januari 2010 in larvenstadia zitten. Ik kan echt niet wachten tot het eindelijk kevers zijn. :P
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Henri2508
L2
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 11:50

Bericht door Henri2508 »

Dat is een prachtig ingerichte bak :shock: . Echt super! ;) !
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Mooi!
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Jaja, het is prachtig. Ik ben geïnteresseerd in die achterwand. Welk materiaal is het? Isoleert het goed?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

is volgens mij gewoon donker kurk Sam... Maar ze staan er mooi bij Peter !
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Inderdaad donker kurk, kost weinig en isoleert erg goed. Als je het gebruikt moet nadat je het in je bak gelijmd hebt deze wel een paar dagen luchten want het ruikt naar houtskool of iets dergelijks.

Leuk dat jullie hem mooi vinden. :)
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ja een mooie bak ;)
Gebruikersavatar
s.janssen
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:10

Bericht door s.janssen »

Wat voor lampen gebruik jij? Ik had in mijn 60x40x40 bak een 25 wat lamp hangen.
Heb de laatste tijd veel last gehad van uitdroging van de boven laag humus. Waardoor het 1 droge bende werdt.
Myriapoda || Scolopendra || Achatina ||Mantodae ||Blattodea
Colectie: Te veel om op te noemen!:)
Reptielen: 1.1.0- Gerrhosaurus validus
0.0.1- Trachemys scripta troosti 1.0.0 - Trachemys scripta scripta
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

50 Watt spots, maar ook ik heb problemen met warmte. Ik heb meestal 2 van de 3 aanstaan en dim ze een beetje. Op zich is het rooster bovenop wel groot dus dat scheelt.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie