huisvesting

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
kefke
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 13:12

huisvesting

Bericht door kefke »

Hallo, ik had een vraagje, ik ben hier nieuw en met de keverhobby ook dus vandaar,
mijn vraagje ik heb nog wat terrariums over van exoterra 30x30x30, deze zijn aan de bovenkant geheel open en voorzien van heel fijn gaas, zijn deze ook geschikt om kevers in te huisvesten.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Kevers wel ;) Larven niet.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Doordat het terrarium aan de bovenkant open is droogt de grondlaag waarin de larven zitten te snel uit. Daarbij is 30 centimeter niet veel. Als je het wil verwarmen met een lamp en er een grondlaag van 10 a 15 centimeter in doet blijft er weinig over.

Wat je kunt doen is een Ikea salma bak erbij kopen, deze vullen met substraat en daar de larven in houden totdat het kevers worden. De kevers kun je dan houden in het terrarium. Let op daar moet wel grond in aanwezig zijn a 10 centimeter anders gaan de kevers geen eitjes leggen.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie