Hoe warm te houden in de winter?

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Brian
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 19:36

Hoe warm te houden in de winter?

Bericht door Brian »

Hallo ik ben Brian ik vraag me af hoe ik mijn kevers het best warm kan houden in de winter. Ik heb al een winter meegemaakt met mijn kevers maar toen waren het er nog niet zoveel en kon ik ze in de huiskamer kwijt maar nu zijn het er toch wat meer en mijn ouders zullen niet blij worden als ik ze in de woonkamer zou moeten stallen. Heeft iemand een handig idee want ik heb niet zo'n goede ervaring met warmte madjes want die verwarmen bij mij echt amper.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hey Brian,

Het voornaamste bij kevers/larven is ze op 20-25°C te houden.
Warmtematjes rechtstreeks verbonden aan/in de buurt van de bakken zorgen voor een onregelmatige toevoer van warmte/uitdroging alsook hitteplekken met alle negatieve gevolgen vandien. Deze zijn dus zowiezo af te raden (ook in het algemeen).

Heb je enige mogelijkheid op je eigen kamer of een andere ruimte in huis waar de kamertemperatuur van kracht blijft? Kan je de temperatuur daar niet houden op 20°c gemiddeld (korte dalingen naar 18°C zijn ook wel OK, maar kantje boordje)? Meestal blijft een kelder ook vrij OK, op voorwaarde dat je er plaatselijk verwarming hebt natuurlijk..

Mvg,
Tom
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik zette ze bij mijn ouders altijd op zolder waar het lekker warm bleef...
Brian
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 19:36

Bericht door Brian »

Ja ik heb een eigen kamer maar ik denk dat als daar de kachel de hele dag moet branden mijn ouders zich rot zullen schrikken van de rekening :D . Maar mijn ouders slapen op zolder en misschien kan ik ze daar wel stallen op een plek waar mijn moeder ze in ieder geval niet te vaak tegen komt :lol: . Maar mijn imago's zitten in een behoorlijk terrarium hoe zal ik dat dan warm houden. Want mijn ervaring met warmte matjes is juist andersom bij mij worden ze echt totaal niet warm.
Plaats reactie