inrichting

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Paul
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 21:28

inrichting

Bericht door Paul »

Hallo,

Ik ben een kers verse hobbyist op het gebeid van kevers maar met internet(forums) minder handig.
Want er zullen ongetwijfeld al ergens foto's staan die ik niet kan vinden.

Ik heb veel paludaria gehouden met kikkers dan ligt er ook een grote nadruk op je beplanting en inrichting. Nu krijg ik het gevoel dat dat bij kevers een veel mindere rol speelt. Nu zou ik graag willen weten is dit wel of niet mogelijk en zijn er mensen met foto's van hun terrarium met kevers met nadruk op de inrichting zodat ik me er een beter beeld van kan vormen.

alvast bedankt

Paul
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Dag Paul,

Bij kevers is beplanting inderdaad een probleem. Dat komt omdat de grond nogal eens wordt omgewoeld. Kevers duiken de grond in om eitjes te leggen. De larfjes gaan opzoek naar hout (en nemen hier en daar eens een plantenwortel mee), vervolgens leggen ze een cocon en daaruit klimt weer een kever omhoog.

Echter wil dat niet zeggen dat je je bak helemaal kaal hoeft te houden. Ik zelf ben ook een verstokte paludarium fan en zet mijn terra gewoon vol met planten. Ik heb afgelopen zaterdag ook een weer een setje planten gehaald en ben nu ficus aan het opkweken voor tegen de achterwand.

Foto's van terrariums kun je hier vinden:
viewtopic.php?f=17&t=35 en hier viewtopic.php?f=29&t=214&start=10

Houd er rekening mee dat hoe groter de soort des te zwaarder je planten het hebben.
Je kunt eventueel ook kunstplanten gebruiken en dat zie je sommige kwekers wel doen, maar persoonlijk heb ik hier een hekel aan.