Huivesting eudicella morgani

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Row
Ei
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 22 jun 2011, 15:28

Huivesting eudicella morgani

Bericht door Row »

Beste forumleden,

Sinds een weekje ben ik in het bezit van een koppeltje eudicella morgani. Ze doen het allebei goed en het vrouwtje
zit vooral onder de grond. Ze zitten in een exo terra bak van 45 x 45 x 45 met een lampenkap. Nu valt het me op dat het mannetje vaak onrustig ondersteboven op het gaas zit onder de lamp die in één van de vittingen zitIs dit een normaal gedrag? Of is er te weinig licht in de bak en moet ik nog een lamp erbij hangen? De temperatuur is ongeveer 22 graden. Nu zie ik het prachtige mannetje liever rustig zitten op de klimgelegenheden in de bak. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Niet druk om maken ! Eudicella's zijn nou eenmaal een wat drukker en actiever soort, dat is volstrekt normaal. Ook zitten de kevers het liefst zo hoog mogelijk in de bak richting de zon (de lamp in dit geval). Zet maar eens wat stokjes rechtop in de bak, ze zullen zich suf klimmen en eenmaal bovenaan gaan vliegen... Het enige wat je in de gaten moet houden is dat ze niet zo dicht op of bij de lamp kunnen komen dat ze verbranden of oververhit raken. De kevers blijven dan gerust zitten...
Row
Ei
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 22 jun 2011, 15:28

Bericht door Row »

Bedankt voor je antwoord! Ze gaan inderdaad als een gek naar boven via allemaal takken en gaan dan vliegen tot ze weer neerkomen op de bodem en dat herhaalt zich dan steeds! Het ziet er iedergeval heel erg stressvol uit. De lamp
geeft haast geen warmte af alleen een hoop licht.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:lol: de insect variant op het duracelkonijntje.... Daarom raak ik ook niet uitgekeken van dit soort, het is altijd spectakel in de bak !
Plaats reactie