Wat heb ik nodig om te beginnen

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Carola
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 00:30

Wat heb ik nodig om te beginnen

Bericht door Carola »

Ik wil ook heel graag kevers hebben.Ik ben op jongere leeftijd naar hongarijen geweest het huisje wat mijn ouders hadden hadden fruitbomen in de tuin.Ik weet nog dat er op een half rottende peer een mooie grote groene kever zat maar in de zon had hij meer kleuren(beetje regenboog effect) Heb dat diertje nooit uit me hooft kunnen zetten.Nu zag ik op een ander forum(voor katten) Iemand die ook deze hobby had.En dacht dat wil ik ook!.Maar nu komt het wat heb ik nodig?Een bak(met verlichting?)of zonder grond maar welke en hoeveel.Boomstamen/schorsen Mischien er een lijstje is op forum heb hem enkel nog nie gevonden.Owja en hoe komt ik aan kevers?Wil zo ie zo mijn bak eerst op orde hebben en dan de beesjes pas(wel zo handig)Alvast bedankt voor het antwoorden

groetjes carola
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Lees eens deze caresheet door: viewtopic.php?f=9&t=193. Daarin staat veel informatie om mee te beginnen.
Aan kevers geraak je door ze te kopen bij een webshop of hier. In de natuur vangen kan ook maar is niet gebruikelijk / handig.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Carola
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 00:30

Bericht door Carola »

Oke ga ik is op me gemak doen. En zoveel kevers hebben we hier niet enkel die rood met zwarte en groene die stinken naar denneboom
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Carola schreef:Oke ga ik is op me gemak doen.En zoveel kevers hebben we hier niet enkel die rood met zwarte en groene die stinken naar denneboom
De rood met zwarte kever is waarschijnlijk een vuurwants die je bedoelt :)
Succe smet de hoby!
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Die grote groene kever die je in Hongarije hebt gezien, was dat een Cetonia aurata?

Die groene stinkende is waarschijnlijk ook een wants, toch zeker geen kever die wij kweken.
Carola
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 00:30

Bericht door Carola »

Ja de rood met zwarte was ik hier al tegen gekomen haha was tijdje terug met vriendin op kerkhof (vorig jaar zomer) en echt het stikte de moord van die kevers daar niet normaal leek wel een plaag.


Sam heb ff op google gekeken en volgens mij is hem dat idd.

En die stinkkevers heb 1 x bij me raam gehad verders zie ik ze af en toe in onze struiken
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

Carola schreef:Ja de rood met zwarte was ik hier al tegen gekomen haha was tijdje terug met vriendin op kerkhof (vorig jaar zomer) en echt het stikte de moord van die kevers daar niet normaal leek wel een plaag.
Stonden waarschijnlijk Linden (boom) op het kerkhof, daar leven ze op/van. Kan het echt krioelen
Plaats reactie